brend Posted February 2, 2013 Share Posted February 2, 2013 (edited) Vorige week aubergine gezaaid,maar zijn nu al +- 4cm lang .zal ik ze nu al moeten verpotten? Edited February 2, 2013 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted February 2, 2013 Share Posted February 2, 2013 Proberen nog even te wachten met verspenen tot de plantjes twee of meer echte blaadjes hebben, die zien er duidelijk anders uit dan de kiemblaadjes. Dat doe je om er voor te zorgen dat de plantjes een beter wortelgestel hebben en zo de stress van het verpotten kunnen opvangen zonder een al te grote groeivertraging. Let er ook op dat de plantjes zo licht als mogelijk staan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted February 3, 2013 Share Posted February 3, 2013 4 cm in een paar dagen is echt te lang. Hoe warm staan ze? Heb je ze licht genoeg staan? Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
endetjes Posted February 17, 2014 Share Posted February 17, 2014 Ik heb hier thuis aubergine en paprika staan en de echte blaadjes zijn klein, maar aanwezig bij de paprika en bij de aubergine 1 echt blad. Misschien nog even wachten met verpoten?Mijn grote vraag is: Als ik ze ga verpoten mogen deze soorten ook in de grond tot het kiemblad. Bij tomaat mag dat toch? Maar bij aubergine en paprika ook? Ze zijn niet allemaal even recht en een beetje wiebelig. Dat zou ik graag onder de grond verstoppen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tds Posted February 17, 2014 Share Posted February 17, 2014 (edited) wablief, 4cm na 1 week???Bij mij duurde het al 2 weken alleer ze uitkwamen.Nu is er 1 , na 1.5w 2cm, de rest komt net boven.Hoe ze bij jou op 1 week 4cm groot worden ?... dat is wel héél snel Edited February 17, 2014 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted February 17, 2014 Share Posted February 17, 2014 Aubergine mag inderdaad tot aan de kiemblaadjes in de grond (evenals de paprika). Licht en niet te warm wegzetten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
endetjes Posted February 17, 2014 Share Posted February 17, 2014 Bedankt, ga ik doen! Ze staan zo koud mogelijk. Boven in de vensterbank op het zuiden. Daar is geen cv aan maar er komt wel warmte van beneden. Is nog steeds 18 graden, denk ik. Niet zo koud. Maar verder hebben we geen betere plaats. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts