Ga naar inhoud

'ingraven' te lange zaailingen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een vraagje. Ik heb gelezen dat je tomaten zaailingen tot aan de eerste blaadjes in kan graven als ze te lang zijn geworden door licht tekort. Ze zouden dan wortels maken aan het steeltje dat dan onder de grond zit. En ik vroeg me af, bij welke soorten kan dat nog meer?

Ik wilde het, als het kan, bij de komkommer zaailingen doen. De tomaten zijn niet zo lang dus die nog even niet, maar misschien wel weer de paprika. Ik wil geen plantjes beschadigen natuurlijk dus ik hoor het heel graag.

Geplaatst:

Dat heet verspenen, en dat mag je bij elk plantje doen kijk maar bij de zoekfunctie dan vindt je wel info over verspenen.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

In principe kun je dat met alle plantjes doen.

Alleen moet je ervoor zorgen dat de ent-plaats boven de aarde blijft als je met ge-ente soorten werkt.

Geplaatst:

Aha! Bedankt! Ik dacht dat verspenen het uit elkaar halen van zaailingen was, zaailingen die dicht op elkaar staan. Maar het is dus ook het iets dieper in de grond zetten. Die info miste ik even.

Dan ga ik het meteen vandaag doen met de komkommer plantjes

Geplaatst:

Juna, mocht je toevallig nog prei gaan zaaien dat is eigenlijk net als bieslook en andere spriet dingen een plantje dat ik niet verspeen,

hooguit uit elkaar haal zoals jij omschrijft als ze te dicht op elkaar staan.

Players only love you when they're playing.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...