veuvecouderc Geplaatst: 8 april 2011 Geplaatst: 8 april 2011 Nu met 4 sate prikkers gezorgd dat hij recht op blijft, zo word de rest van het plantje tenminste niet afgekneld door het knikje en krijgt dat gewoon de voedingsstoffen etc. Hopelijk overleeft hij het. Jeetje dennis, krijg je niet genoeg huiswerk ofzo. Ik mag dan mopperen over mijn onkruiddruif maar ik ken behalve jou niemand die zo aan het trutten is met zijn plantjes Quote VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/
dennislp Geplaatst: 8 april 2011 Auteur Geplaatst: 8 april 2011 Ach, voorlopig staat hij er nog gezond bij! denk dat de ernstige verzorging zijn effect heeft gehad. Als er een knikje inzit is toch vaak het gevaar dat hij afknelt waardoor er geen voeding meer door gaat en het plantje dood gaat? Als ik logisch na denk. met een knikje hoeft er nog niks stuk te zijn.. (Je hand gaat pas dood als je je aders afknelt, niet als je je botten breekt? zou zeggen dat het zo ook ongeveer met plantjes zit...) Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
veuvecouderc Geplaatst: 8 april 2011 Geplaatst: 8 april 2011 Een knikje of een breuk wat kan mij het schelen, je moet die planten van je niet zo pamperen. Worden het alleen maar verwende zorgenkindjes van Mijn pup is vanavond dwars over mijn wortelkiembedje heen gedenderd. Je denkt toch niet dat ik die plantjes allemaal met satestokjes ga lopen spalken! Dat komt vanzelf wel weer goed, tenminste als je gewone hollandse vollegrondsgroente kweekt Quote VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/
Nicolette Geplaatst: 9 april 2011 Geplaatst: 9 april 2011 Hoi Dennis, Als ik jou was zou ik het satesprikkertje laten staan. Beetje jammer als ie alsnog om gaat. Zelf zaai ik een heleboel tomaten plantjes en alleen de sterkste gaan mee naar de moestuin. 1tje met een knik gooi ik gewoon weg. Want als er vrucht aan komt wordt ie top zwaar en kan ie als nog stuk gaan. Beetje zonde van de moeite dan. Maar mocht je m echt willen behouden. Zou ik het prikkertje laten staan en als ie verder groeit er na het verpotten in een grotere pot ook een grotere bamboestok in te zetten. Veel plezier met je tomaatjes! Quote
Jorieke123 Geplaatst: 9 april 2011 Geplaatst: 9 april 2011 En hem nog een keer dieper planten zodra hij steviger is. Zodat de knik ondergronds zit. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
hansm Geplaatst: 9 april 2011 Geplaatst: 9 april 2011 Ja getrut is het zeker, weggooien die hap en opnieuw beginnen, een plant vergelijken met menselijk lichaam gaat ook nergens over. Quote Players only love you when they're playing.
Jorieke123 Geplaatst: 9 april 2011 Geplaatst: 9 april 2011 Hans.... Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
dennislp Geplaatst: 9 april 2011 Auteur Geplaatst: 9 april 2011 Ja getrut is het zeker, weggooien die hap en opnieuw beginnen, een plant vergelijken met menselijk lichaam gaat ook nergens over. Moet er om lachen, ach en het klopt wel, slaat eigenlijk nergens op K kan je deze keer alleen maar gelijk geven Ondertussen zijn er alweer 3 nieuwe zaailingen boven de grond, ik kijk wel hoe het met die met het knikje afloopt, maar zal die denk niet meer in een serieuse pot zetten. Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
hansm Geplaatst: 9 april 2011 Geplaatst: 9 april 2011 Hans.... Ja lieverd wat kan ik voor je doen (schijnheilig smilie ) Quote Players only love you when they're playing.
essiebes Geplaatst: 9 april 2011 Geplaatst: 9 april 2011 @Hansm: Is me al meerdere keren opgevallen dat je niet echt aardig reageert op Dennis Je kunt ook gewoon niks zeggen he Quote
jasmin Geplaatst: 9 april 2011 Geplaatst: 9 april 2011 Ik zag vanmiddag bij de Intratuin kant-en-klare snoeptomaatplanten staan, tussen de 6 en 8 euro per stuk (afhankelijk van grootte)...stik en stik vol groene tomaatjes... Ik werd op slag stikjaloers en sjacherijnig... hoe krijgen ze dat voor elkaar??? Mijn tomaatjes van 16/1 zijn nog steeds een handlengte hoog... (wel natuurlijk al een aantal keren verpot en lager in de grond gezet...) maar verder nog gewoon op schema... nog niet te groot, en pas in mei gaan ze naar buiten...Zouden ze hormonen spuiten of zo... Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
freggel Geplaatst: 10 april 2011 Geplaatst: 10 april 2011 Ik heb ook nog een vraagje over deze tomaatjes. Een van mijn plantjes heeft warm en zonnig gestaan, met als resultaat dat hij nu al bloemetjes begint aan te maken. De planten staan nog allemaal binnen, gaan pas half mei naar buiten. Wat moet ik nu doen? De bloemetjes laten zitten? Eruit halen? Gaat deze plant überhaupt nog wel wat doen straks in de tuin? Quote blog/freggel/
hansm Geplaatst: 10 april 2011 Geplaatst: 10 april 2011 Bij zo'b bossig tomaatje zou ik de bloem laten zitten bij een gewone grote tomaat zou ik het weghalen.tuurlijk gaat je plant nog wat doen in de tuin dan begint het pas. Quote Players only love you when they're playing.
freggel Geplaatst: 10 april 2011 Geplaatst: 10 april 2011 Fijn te horen! Ik schrok er een beetje van, omdat het allemaal veel te vroeg is. In plaats daarvan ga ik dan maar hopen dat er snel lekkere tomaatjes uit die bloemetjes komen! Quote blog/freggel/
rommert Geplaatst: 14 april 2011 Geplaatst: 14 april 2011 tomaten precies een week geleden gezaaid.en ze komen nu al boven! Quote
dennislp Geplaatst: 14 april 2011 Auteur Geplaatst: 14 april 2011 gisteren 25 zaden gezaaid. Moet nog wat meer zaaien maar zit nu even vol! En mijn plantje die laatst was gevallen: Zojuist toch overleden Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
jasmin Geplaatst: 14 april 2011 Geplaatst: 14 april 2011 Hoe krijg je het voor elkaar om tomatenplanten te laten overlijden?? Ik snap het niet zo goed... Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Jorieke123 Geplaatst: 14 april 2011 Geplaatst: 14 april 2011 Diegene met die knik? Jammer.. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
rommert Geplaatst: 15 april 2011 Geplaatst: 15 april 2011 hoe groot moeten tomatenplantjes zijn als ze je wilt verspenen. Quote
dennislp Geplaatst: 15 april 2011 Auteur Geplaatst: 15 april 2011 Zodra ze hun echte blaadjes hebben, dus hun 3de (en eventueel 4de) blaadje hebben. Dan kan je ze verspenen, eerder kan naar mijn idee ook, maar de kans op sterf gevallen is denk wel iets hoger dan. Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
dennislp Geplaatst: 19 april 2011 Auteur Geplaatst: 19 april 2011 Jeeee! T gaat lekker met de zaadjes die ik uit de snoeptomaatjes van de c1000 heb gehaald! raak nu toch wel erg benieuwd of er ook goede tomaatjes aankomen!! Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
rommert Geplaatst: 19 april 2011 Geplaatst: 19 april 2011 mijn tomaten zijn nog maar kiemplantjes. Quote
Nicolette Geplaatst: 19 april 2011 Geplaatst: 19 april 2011 komt vanzelf rommert, hier heb ik tomaatjes in alle stadia staan op het moment. Voor je het weet groeien ze als kool Quote
veuvecouderc Geplaatst: 19 april 2011 Geplaatst: 19 april 2011 Dit zijn mijn kerstomaatjes, gezaaid in de koude bak begin maart Ik denk dat ze de vorst overleefd hebben omdat ze zo gezellig warm gehouden worden door het ongeplande gezelschap Quote VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/
Nicolette Geplaatst: 21 april 2011 Geplaatst: 21 april 2011 @ veuvecouderc... ja dat ongeplande gezelschap duikt overal op Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.