Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Zadenenvelop beginnersgroep


Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

 

Suus, dank je wel voor het opsommen, helemaal mee eens. Ik zal morgen brievenbusdoosje halen.

 

Wat betreft de zaadjes, in wat voor zakjes doen jullie die meestal?

 

Even een opsomming van wie er tot nu toe mee wil doen:

Suus / Melly / Jessica / Jenneke - heeft één van jullie er bezwaar tegen als Carmen uit Vlaanderen meedoet?

 

Zijn er nog andere gegadigden? Divicento, jij misschien?

 

Fijne avond nog allemaal.

 

Groetjes,

Monika

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik losse theefilterzakjes of ziplock zakjes. Wat voor gewicht kunnen we verwachten van de gevulde doos? Bijv. tot 20 g naar België sturen kost 2 euro, maar 300 g zit op ruim 8 euro. Ben nu wel erg de Hollander, maar das wel prijzig vergeleken met de 3 euro voor binnenlandse post

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen probleem hoor! Doen jullie dan maar met 'de hollanders' onder elkaar .

Daar heb je gelijk in, dat is inderdaad wel prijzig. Ik luister binnenkort wel eens rond of er misschien nog Belgen aanwezig zijn hier op het forum die het zien zitten om dit ook eens te doen. Veel plezier alvast ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er geen bezwaar tegen om de zaden naar Carmen te sturen, dus als je mij voor Carmen plant kan zij ook gewoon meedoen. Als ze niet te ver weg woont kan ik hem misschien ook even wegbrengen (wij gaan nogal eens België in) of daar posten. Als Carmen er dan geen bezwaar tegen heeft dat het haar ook wat meer kost om hem dan weer te versturen naar Nederland is dat ook weer opgelost

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan hebben we voor nu de volgende personen staan (dacht er ook over om deze volgorde aan te houden voor het verzenden):

Suus

Melly

Divicento

Jessica

Jenneke

Carmen

Minie

 

Van Melly en Jessica heb ik het adres, als de rest het ook stuurt dan gaan we van het weekend beginnen. Of willen jullie nog wachten tot er meer mensen bij komen?

 

Groetjes,

Monika

Link naar reactie
Delen op andere sites

Monika, als het goed is heb je een PB met mijn adres.

 

Tja en wanneer beginnen

Hoewel ik haast niet kan wachten tot de doos hier arriveert lijkt het mij toch handig nog heel even af te wachten of er zich nog meer deelnemers melden. Bovendien hebben degenen die zelf zaad winnen dan ook nog even de tijd.

Maar het maakt me verder niet uit als de rest wel al graag wil starten vind ik dat ook prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Westerlo, daar ben ik pas nog in de buurt geweest. Ook pas nog een uitstap naar Lier gemaakt dat is daar ook niet zo ver vandaan toch?

Wij (m'n zus en ik) gaan graag België in. Zowiezo gaan we zo af en toe boodschappen doen bij zo'n grote Carrefour-Planet in Schoten bij Antwerpen, en dan is het ook niet zo heel ver meer naar Westerlo volgens mij.

Maar goed dat zien we tegen die tijd wel of het opsturen of wegbrengen wordt, wegbrengen lukt trouwens waarschijnlijk alleen op zondag omdat ik zaterdags altijd werk. Ik weet niet of dat een bezwaar zou zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker geen bezwaar hoor, zondag ben ik meestal wel thuis. Maar je ziet maar hé. Lier dat is ongeveer nog 40 minuten van hier denk ik, toch wel 30 kilometer. En Schoten, ghoo... Dat zal toch ook wel een half uurtje zijn, veel autostrade en ongeveer 40 km denk ik. Wij wonen niet in't stad hé, tis hier echt "een boerengat" zoals wij dat zeggen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij betreft kunnen we direct beginnen, maar even wachten vind ik ook geen probleem. Ik heb nog wat zelfgeoogst zaad wat nog gedeeltelijk ligt te drogen, maar ook zonder deze zaden heb ik wel genoeg om wat bij te dragen hoor. Hoor het wel wanneer de doos onderweg is

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het ook mogelijk om ergens aan het einde nog een keer naar mij te laten verzenden, omdat er in het begin nog niet veel zaden inzitten? Of ben ik nu derde? (anders hoeft het niet)

 

Ik heb ok nog even zaden die aan het drogen zijn. Vooral veel stokroos. Natuurlijk alle zaden nakijken op van die rot torretjes....

Link naar reactie
Delen op andere sites

We kunnen ook zo afspreken dat we voor de liefhebbers er een tweede ronde achteraan plakken, zodat degenen die als eersten aan de beurt waren ook kunnen kiezen uit de zaden die later toegevoegd zijn. Bijvoorbeeld nu een herfstronde en in januari nog een keer o.i.d. (geen idee hoe lang het duurt voor de zadenenvelop iedereeen langs geweest is). Misschien zijn er dan ook weer nieuwe leden die ook mee willen doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Jessica, je mag verschillende soorten erin doen, maakt volgens mij niet uit hoeveel.

 

@ Simke, Malouis en Beertjerinke, jullie kunnen gewoon meedoen. Kunnen jullie je gegevens aan mij doorgeven

 

We kunnen inderdaad een tweede ronde houden, super idee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

We kunnen ook zo afspreken dat we voor de liefhebbers er een tweede ronde achteraan plakken, zodat degenen die als eersten aan de beurt waren ook kunnen kiezen uit de zaden die later toegevoegd zijn. Bijvoorbeeld nu een herfstronde en in januari nog een keer o.i.d. (geen idee hoe lang het duurt voor de zadenenvelop iedereeen langs geweest is). Misschien zijn er dan ook weer nieuwe leden die ook mee willen doen.

 

Dat lijkt mij een goed idee. De volgorde die hierboven staat lijkt me ook okee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...