Aggi3 Geplaatst: 21 januari 2014 Geplaatst: 21 januari 2014 Ik zou graag mee willen doen.Is dat mogelijk aangezien ik hier net ben. Quote Een tuin moet het poetische en het mysterieuze combineren met een gevoel van sereniteit en vreugde.
Monika Geplaatst: 21 januari 2014 Geplaatst: 21 januari 2014 Loraine en Suus, ik wil ook wel meedoen. En Winnie heeft al een berichtje gehad en zal haar blijven benaderen. Dit is gewoon echt niet normaal. Aggi, wat mij betreft kan je gewoon meedoen. Ik geloof niet dat regeltjes iets te doen hebben met het wel of niet doorsturen van een envelop. Quote
SuusP Geplaatst: 21 januari 2014 Geplaatst: 21 januari 2014 Ik heb nu op de lijst al:Loraine(Gaby)Cupcakeje(Limoen)Monika Om het overzichtelijk te houden lijkt het me handig dit keer met meerdere kleine groepjes te werken ipv een immer-groeiende lijst Ik ben het eens met Monika dat je echt kwaadwillende/gemakzuchtige mensen er niet uitfiltert met regels betreffende aantal posts etc. Het blijft een kwestie van goodwill en vertrouwen. Aggi, denk je dat het lukt om zelf (mede)starter te worden van Envelop B? Dat houdt in dat je jouw zaden kunt opsturen naar een evt. andere starter, waarna die samengevoegd doorgaat naar de eerste kandidaat (die er zaden uithaalt / bij stopt). Als het cirkeltje rond is, kun je dan zelf weer andere zaadjes uit de envelop halen. Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Aggi3 Geplaatst: 21 januari 2014 Geplaatst: 21 januari 2014 ik moet even lezen hoe dat precies gaat want ik snap het nog niet echt namelijk... Quote Een tuin moet het poetische en het mysterieuze combineren met een gevoel van sereniteit en vreugde.
Aggi3 Geplaatst: 21 januari 2014 Geplaatst: 21 januari 2014 Wie wilt samen met mij de starter zijn van envelop B? Quote Een tuin moet het poetische en het mysterieuze combineren met een gevoel van sereniteit en vreugde.
Connie Geplaatst: 21 januari 2014 Geplaatst: 21 januari 2014 Is er nog een mogelijkheid dat ook ik mee kan doen?Of misschien middels een nieuwe lijst als er voldoende animo is? Quote Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....
Aggi3 Geplaatst: 21 januari 2014 Geplaatst: 21 januari 2014 Misschien dat je met mij kan beginnen samen zijn we dan starter van envelop BHoe het verder in zn werk gaat weet ik niet echt naar wie ik mijn zaadjes dan moet sturen en bij wie het dan eindigd Quote Een tuin moet het poetische en het mysterieuze combineren met een gevoel van sereniteit en vreugde.
Loraine Geplaatst: 21 januari 2014 Geplaatst: 21 januari 2014 Connie mischien kunnen jij en aggi3 samen een nieuwe envelop opstartenDat word dan envelop B Suusp vergeet je niet om jezelf ook op het lijstje te zetten? En als de enveloppen het hele rijtje rond zijn geweest kunnen ze omgewisseld wordenEnvelop A gaat naar rijtje B en andersom?? Quote Groetjes Loraine "Wat niet kan, moet nog gebeuren."
SuusP Geplaatst: 21 januari 2014 Geplaatst: 21 januari 2014 Envelop A:Suus + Loraine(Gaby)Cupcakeje(Limoen)Monika Envelop B:Aggi + Connie???? Nog 4 plaatsen vrij voor Envelop B, wie biedt? Kan iedereen van Envelop A even zijn gegevens doorsturen naar Loraine? Ik ben nu zaadjes klaar aan het leggen voor jullie, die vult Loraine aan en dan gaat het zaakje op de post. Switchen na deze ronde lijkt me een goed plan, meer afwisseling! Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Connie Geplaatst: 21 januari 2014 Geplaatst: 21 januari 2014 Connie mischien kunnen jij en aggi3 samen een nieuwe envelop opstartenDat word dan envelop B Suusp vergeet je niet om jezelf ook op het lijstje te zetten? En als de enveloppen het hele rijtje rond zijn geweest kunnen ze omgewisseld wordenEnvelop A gaat naar rijtje B en andersom??Komt goed Maar eigenlijk start dan of aggi3 of ik.Wij wonen immers niet bij elkaar, om samen te voegen is het dan toch al een eerste envelop die gepost is en dat is dan toch ook oke?Tis nu alleen nog even wachten op meer deelnemers om B vol te krijgen. Quote Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....
Goliath Geplaatst: 21 januari 2014 Geplaatst: 21 januari 2014 Ik wil ook graag meedoen, dus zet mij ook maar op de lijst... Envelop A of B, dat maakt me niet uit Ps: Naar wie moet ik mijn adresgegevens sturen ? Quote
Aggi3 Geplaatst: 21 januari 2014 Geplaatst: 21 januari 2014 Connie mischien kunnen jij en aggi3 samen een nieuwe envelop opstartenDat word dan envelop B Suusp vergeet je niet om jezelf ook op het lijstje te zetten? En als de enveloppen het hele rijtje rond zijn geweest kunnen ze omgewisseld wordenEnvelop A gaat naar rijtje B en andersom??Komt goed Maar eigenlijk start dan of aggi3 of ik.Wij wonen immers niet bij elkaar, om samen te voegen is het dan toch al een eerste envelop die gepost is en dat is dan toch ook oke?Tis nu alleen nog even wachten op meer deelnemers om B vol te krijgen. Ja maar alelen is Lastig connie omdat ik of jij apart geen 20 verschillende zaden kunnen neerleggen toch? Quote Een tuin moet het poetische en het mysterieuze combineren met een gevoel van sereniteit en vreugde.
Connie Geplaatst: 21 januari 2014 Geplaatst: 21 januari 2014 Connie mischien kunnen jij en aggi3 samen een nieuwe envelop opstartenDat word dan envelop B Suusp vergeet je niet om jezelf ook op het lijstje te zetten? En als de enveloppen het hele rijtje rond zijn geweest kunnen ze omgewisseld wordenEnvelop A gaat naar rijtje B en andersom??Komt goed Maar eigenlijk start dan of aggi3 of ik.Wij wonen immers niet bij elkaar, om samen te voegen is het dan toch al een eerste envelop die gepost is en dat is dan toch ook oke?Tis nu alleen nog even wachten op meer deelnemers om B vol te krijgen. Ja maar alelen is Lastig connie omdat ik of jij apart geen 20 verschillende zaden kunnen neerleggen toch? Oke aggi3 nu begrijp ik het, ik wist eerlijk gezegd niet dat er een minimum van 20 zaden in de startenvelop moesten zitten.In dat geval moeten we idd samen een start maken.Stuur jij je envelop dan mijn richting op als we starten dan vul ik hem aan tot tenminste 20 zaden,oke Ik wil ook graag meedoen, dus zet mij ook maar op de lijst... Envelop A of B, dat maakt me niet uit Ps: Naar wie moet ik mijn adresgegevens sturen ? Goliath perfect jij komt na aggi3 en mij op de lijst Jouw gegevens zie ik tzt in mijn postvak verschijnen. Quote Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....
Aggi3 Geplaatst: 21 januari 2014 Geplaatst: 21 januari 2014 hoe zit het met bv een ijsberg sla die hebben hele kleine zaadjes ik kan dan moeilijk 1 ervan opsturen... en ik heb ook niet zo heel veel zaden omdat ik wel wat heb gekregen maar van alles een klein beetje snap je Quote Een tuin moet het poetische en het mysterieuze combineren met een gevoel van sereniteit en vreugde.
Loraine Geplaatst: 21 januari 2014 Geplaatst: 21 januari 2014 Het aantal van 20 zaden is niet verplicht hoorHet is een mooi aantal om een begin envelop mee te maken Zodat er een leuke variatie aan keus inzit en er voor ieder wat te halen valtMaar een beetje meer of minder is absoluut geen probleem EditJe stopt de zaadjes in een zakje die je kunt missenWanneer je voor jezelf 10 kroppen sla wilt hebben hou je voldoende voor jezelf achter En kan je de rest versturenAan 1 zaadje voor ijsbergsla heb je niet heel veelDoe er bijv een stuk of 20 a 25 zaadjes inVan bijv erwten haal je per zaadje veel meer oogst af dan is het al mooi als je er een stuk of 10 zaden in doetHet is ook niet de bedoeling dat iemand een heel zakje met zaad neemtMaar er gewoon een beetje uithaald tenzij er nog maar een paar zaadjes inzittenMaar dat snappen jullie vast wel Quote Groetjes Loraine "Wat niet kan, moet nog gebeuren."
Aggi3 Geplaatst: 21 januari 2014 Geplaatst: 21 januari 2014 Misschien moet ik even wachten tot ik meer hebik heb overal maar een klein beetje van... ik denk dat ik even wacht en dan mee doe als ik wat meer heb.. ben bang dat als ik er wat in stop dat ik zelf niet zo veel heb.Ik vind dat moeilijk te beslissen als je nog niet veel heb snap je. Quote Een tuin moet het poetische en het mysterieuze combineren met een gevoel van sereniteit en vreugde.
Loraine Geplaatst: 21 januari 2014 Geplaatst: 21 januari 2014 Ik snap het aggie Mischien voelt goliath zich geroepen? Quote Groetjes Loraine "Wat niet kan, moet nog gebeuren."
SuusP Geplaatst: 21 januari 2014 Geplaatst: 21 januari 2014 (aangepast) Ok de deelnemers voor de B envelop kunnen adresgegevens doorgeven aan Connie, zij regelt dit verder als ik het goed begrijp. Nog 3 plaatsen in te vullen! Nog even de spelregels op een rij voor de duidelijkheid:> We beginnen met zoveel mogelijk soorten - van iedere soort zoveel mogelijk zaden toevoegen (10, 20, 100... wat je hebt)> Vermeld het hier als je de envelop hebt ontvangen> Iedere deelnemer pakt een aantal zaden uit een zakje en voegt zijn eigen zaden in aparte zakje erbij. Neem ongeveer zoveel uit als je terug kunt stoppen> Iedere deelnemer krijgt PM van de envelopstarter (Connie of Loraine dus) met adresgegevens van de volgende deelnemer> Verstuur binnen 3 dagen de envelop opnieuw, of geef van tevoren duidelijk aan wanneer dit niet gaat lukken. Geef ook even door als je de envelop hebt gepost.> Tijdens een ronde worden er geen nieuwe deelnemers meer toegevoegd. Zij kunnen zelf een nieuwe ronde starten of wachten tot een nieuwe ronde van een bestaande envelop> Na deze ronde switchen we de groepen: groep A wordt groep B etc. zodat iedereen nieuwe zaden kan pakken. Edit: voor het overzicht toch maar even een nieuw topic voor deze nieuwe ronde(s). Nieuwe starters/deelnemers daarop graag reageren! 21 januari 2014 aangepast door Gast Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
angela († maart 2025) Geplaatst: 21 januari 2014 Geplaatst: 21 januari 2014 Als jullie willen ik heb nog redelijk zaden liggen (sommige wel van eigen oost) ik wil best een beginners envelop maken zodat jullie iets hebben om mee door te gaan.Laat maar even weten wat je ervan vind. Quote
SuusP Geplaatst: 21 januari 2014 Geplaatst: 21 januari 2014 Dat zou heel mooi zijn, dan kan groep B ook direct van start Connie, regel jij dit verder? Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Aggi3 Geplaatst: 21 januari 2014 Geplaatst: 21 januari 2014 Begrijp me niet verkeerd dames Quote Een tuin moet het poetische en het mysterieuze combineren met een gevoel van sereniteit en vreugde.
Connie Geplaatst: 21 januari 2014 Geplaatst: 21 januari 2014 Dat zou heel mooi zijn, dan kan groep B ook direct van start Connie, regel jij dit verder? Is prima, per pm kreeg ik van Marijke ook het verzoek of ook zij mee mocht doen dus bij deze is ook Marijke aan groep B toegevoegd.Als ik het allemaal goed op een rijtje heb is deze dan tot nu toe als volgt: Connie start(met een beetje hulp van Angela(thanx ))GoliathMarijke Quote Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....
angela († maart 2025) Geplaatst: 21 januari 2014 Geplaatst: 21 januari 2014 Connie als jij mij jou adres stuurt per PB stuur ik hem naar jou.Dan kun je er nog iets bijdoen als je wil. Quote
beertjerinke Geplaatst: 21 januari 2014 Geplaatst: 21 januari 2014 Ik wil ook graag nog meedoenMaak niet uit welke Jammer van de oude enveloppe had er best veel zaadjes in gedaan Quote een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook
beertjerinke Geplaatst: 21 januari 2014 Geplaatst: 21 januari 2014 ik heb best nog wel wat zaad liggen en hopelijk gaat die dan wel lang genoeg door om weer eens te neuzenwie kan ik een aantal zaden sturen voor de begin enveloppe Quote een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.