Geplaatst: 22 februari 201312 j Ik heb een ficus kinky die steeds verder uitdroogt. Vorig jaar heb ik hier op het forum geleerd dat ik hem in de wasbak met water moet zetten en dan uit moet laten lekken. Dit doe ik alleen hij droogt heel erg uit, wordt bruin en er vallen verdorde bladeren af. Hoe krijg ik weer leven in mijn plantje? Hij is niet te nat want iedere keer is hij weer heel droog.
Geplaatst: 22 februari 201312 j misschien een keer verpotten want potgrond verliest naar 3 jaar zijn goed eigenschappen
Geplaatst: 23 februari 201312 j Auteur Hij staat op mijn bureau (het is een hele kleine). Niet voor het raam (wel gewoon licht van het raam dat de kamer in schijnt), redelijk warm (kamertemperatuur)
Geplaatst: 23 februari 201312 j Auteur Ik heb hem vandaag in een iets groter potje gedaan (scheelt niet veel maar toch een beetje) met nieuw potgrond met extra voeding. Ook heb ik hem voor het raam gezet. Ik hoop dat hij weer een beetje tot leven komt. Er zit nog stevigheid in de blaadjes, ze krullen alleen erg naar binnen en veel vallen er af.. Ik hoop dat het werkt de nieuwe potgrond en het iets grotere potje
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.