vrouw_hooivork Posted March 3, 2013 Share Posted March 3, 2013 Goedemorgen, Sinds ruim een half jaar wonen wij in een nieuw huis met een druif in de tuin (ras onbekend, max 5 jaar oud, eerder jonger) die achter/onder een knotwilg op een noord-oost hek geplaatst staat. Hij doet het hier (natuurlijk) niet geweldig dus ik wil hem verplaatsen naar een plek op het zuid-oosten. Volgens diverse internetpagina's kun je dat het beste in november doen gezien gestopte sapstromen en de nog warme aarde, maar toen zijn we er helaas niet aan toe gekomen. *Is er een manier om het een dezer weken te doen? *Kan hij misschien tijdelijk in de schuur/ in huis in een pot worden gezet tot de kans op vorst geweken is?*Ik kan hem waarschijnlijk niet met zijn gehele wortelstelsel uitgraven vanwege andere planten, het hek en de bestrating, gaat dat een probleem worden voor de plant of is hier een manier voor? Ik denk dat november nog steeds de beste optie is, maar wie weet heeft iemand van jullie een positieve ervaring met een andere maand, dan kan ik het er op wagen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heidike_21 Posted March 3, 2013 Share Posted March 3, 2013 Is het een buitendruif of een kasdruif ? Volgens mijn zaaikalender kan je vanaf februari een buitendruif planten .Wel enkel als het niet vriest natuurlijk .Nu hoe het zit met een druivelaar te verplanten weet ik niet .Ik heb er ook pas sinds een jaartje eentje staan in de kas .Ik heb er dus zelf geen ervaring mee .Op het forum hier heb ik een boek over druiven gekregen maar ben hem op het moment nog aan het lezen Quote http://axelsmoestuin.weebly.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
vrouw_hooivork Posted March 3, 2013 Author Share Posted March 3, 2013 Ik weet niet of het een buitendruif of kasdruif is, hij staat in ieder geval gewoon buiten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted March 3, 2013 Share Posted March 3, 2013 Een druif planten vanuit pot is iets heel anders dan een druif vérplanten. Ik zou persoonlijk wachten tot November, maar je kunt het risico natuurlijk altijd nemen. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borsalino Posted March 3, 2013 Share Posted March 3, 2013 Kijk hier eens http://www.houtwal.be/vakartikels/besvruchten_morus_sambucus_vitis/vitisplanten.htm Scrol naar benden bij de titel "Verplanten van een 5 tot 8 jarige druivelaar" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zoniet Posted March 4, 2013 Share Posted March 4, 2013 ik zou het nu nog wel aandurven als ik hier buiten kijk, als we nu 2 weken mooi weer krijgen dan daarna niet meermaar november is inderdaad het best Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vrouw_hooivork Posted March 7, 2013 Author Share Posted March 7, 2013 Bedankt, allemaal, ik ga braaf tot november wachten! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts