Geplaatst: 3 maart 201313 j ik las dit in een huis aan huisbladvoor degene die daar belang bij heeft Lelystad - De interesse voor de jaarlijkse particuliere groenmarkt blijft groeien. De derde editie vindt plaats op 20 april van 10.00 tot 14.00 aan de Zuidewijn 25 in Lelystad. Op de groenmarkt worden tomatenplantjes, vaste planten of bloemen verkocht of geruild. Op zo'n markt vind de liefhebber allerlei soorten planten, van groente- en tomatenplanten tot zelf gekweekte zomerbloeiers, vaste planten stekken, kamerplanten, en soms zelfs zeldzame of historische planten van verzamelaars. Daarnaast is zo'n markt een trefpunt bij uitstek voor gezelligheid en het uitwisselen van ervaringen onder gelijkgezinde tuinliefhebbers. De groenmarkt is alleen bedoeld voor particulieren, voor ruilen en verkopen van plantjes en stekken. Toegang is gratis. Wie planten mee wil nemen is van harte welkom om deel te nemen; er zij circa 15 plekken beschikbaar van 2 tot 3 vierkante meter. Belangstellenden moeten zich wel van te voren via e-mail aanmelden onder vermelding van naam en telefoonnummer Er zijn geen stands, dus indien gewenst zelf een tafeltje meenemen. Het is een privé initiatief, dus graag schoon achterlaten. Huisdieren zijn niet toegestaan. Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 4 maart 201313 j Dat klinkt denk ik voor iedere hobby moestuinier interessant. Zoiets zouden ze in elke stad kunnen organiseren. Good things come in small packages
Geplaatst: 4 maart 201313 j Auteur het is niet van de gemeente, het is van een inwoner die dit organiseert met wat andere liefhebbersverder weet ik het ook niet Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 4 maart 201313 j Ook in Haren (Groningen) wordt iets dergelijks georganiseerd. Datum: zondag 21 april van 10.00 tot 17.00 uur. Locatie: Hortus. Zie:plantjesmarkt Kun je meteen even de permacultuurtuin bekijken.
Geplaatst: 4 maart 201313 j Daar moet je intre geld betalen.30 jaar geleden niet,toen was het plantjes ruil. Hier ook moestuin middag? Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 4 maart 201313 j Die van de hortus komen diverse kwekerijen,nadeel is dan vaak dat die wel erg aan de prijs zijn,voordeel is dat je er vaak bijzondere dingen kan vinden.Misschien kan ik in Lelystad wel ff kijken,vorig jaar ben ik in Sondel wezen kijken,was ook leuk,weinig groente/fruit trouwens.Wel mooie hemerocaillisen gescoord.
Geplaatst: 4 maart 201313 j http://www.detuinindestad.nl/Heeft vorig jaar ook een plantenruil georganiseerd... misschien dit jaar ook weer? Enne... in de Hortus heb ik eigenlijk nog nooit rondgekeken...
Geplaatst: 4 maart 201313 j .... Zoiets zouden ze in elke stad kunnen organiseren.Ik heb voor de gein even gegoogled op planten+ruilen+2013 Resultaat was werkelijk tientallen plantenruildagen, van Friesland tm West-Vlaanderen en alles daar tussen in. Allemaal weer verschillend van opzet. Veel te veel om hier in een berichtje te plakken. Ik vrees dat je zelf even moeten googelen als je iets bij jou in de buurt zoekt.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.