harmony Posted March 4, 2013 Share Posted March 4, 2013 Wanneer is het eigenlijk weer tijd om het gras te gaan maaien? Het valt mij op dat ons gras best hoog staat, de maaier zou er wel even overheen mogen. Maar, is het nu nog niet te koud? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sovreze Posted March 4, 2013 Share Posted March 4, 2013 In maart kun je er, mits het gras droog is en de grond niet zompig! (je gaat er per slot van rekening op lopen tijdens het maaien), al aan beginnen. Persoonlijk zou ik wachten tot de vorst een beetje uit de lucht is, dus ergens halverwege maart. Ze geven nog vriesdagen en winterse neerslag op hé? Verder zijn dit soort antwoorden goed te vinden met de zoekmachine, danwel hier - danwel via Google Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
harmony Posted March 4, 2013 Author Share Posted March 4, 2013 Op het forum heb ik gezocht, maar bij verschillende zoektermen ingevoerd te hebben, niets kunnen vinden.Via Google natuurlijk wel, dat was wisselend.Bedankt in ieder geval voor je reactie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sovreze Posted March 4, 2013 Share Posted March 4, 2013 Ik denk dat hier idd weinig zijn die zich met gras bezighouden Mijn gras is helemaal naar de gallemiezen, moet opnieuw zaaien dit jaar (ook in deze maand) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
harmony Posted March 4, 2013 Author Share Posted March 4, 2013 Ik heb 4000m2 gras, wel leuk als dat er een beetje verzorgd uitziet. Vandaar mijn topic onder 'tuinvragen', je weet maar nooit.Nog maar eventjes wachten dus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruidje Posted March 4, 2013 Share Posted March 4, 2013 Morgen middag lijkt me een geschikt moment om gras te maaien als het gras hoog staat. Lekker weertje. Gewoon even checken of het droog genoeg is. Ik heb begin november nog eens het blad van het gras gemaaid dus hier staat het nog niet zo hoog. Misschien mogen de cavia's morgen al vast een beetje maaien buiten... Quote Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zeeuw Posted March 4, 2013 Share Posted March 4, 2013 Je gras is verschillend kwa hoogte omdat een grasmat meestal bestaat uit vijf soorten. Engels raij gras zit in de meeste wel.Het ene groeit dus al vroeger dan het andere. Bij vijf graden groeit gras. Ik zou het eerst een keer maaien en dan verticuteren een bij zaaien waar nodig. En eventueel bemesten natuurlijk Als je dit nu doet heb je over een maand een keurig biljartlaken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
harmony Posted March 4, 2013 Author Share Posted March 4, 2013 Lijkt me een goed plan, eens kijken of de zitmaaier morgen wil starten.Verticuteren doe ik niet aan, althans niet bij het grootste gedeelte. Daar komen zo veel kruiwagens rotzooi vanaf, wil je niet weten, alleen de 500m vlakbij huis verticuteer ik.Ph waarde laten meten, die is prima. Dus eerst maaien, er moet sowieso bijgezaaid worden, de mollen hebben behoorlijk huisgehouden, dus dat zijn mooie zwarte plekken geworden. En dan bemesten, een keertje voor een sappig regenbuitje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuinwinkeltje Posted March 5, 2013 Share Posted March 5, 2013 ik wacht gewoon tot er geen kans meer op vorst is en als het gras droog is natuurlijk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Red Posted March 6, 2013 Share Posted March 6, 2013 Waar bemesten jullie het gras mee ,bij mij lopen er dieren op dus denk dat er genoeg mest ligt.En kun je deze maand al zaaien?? ze zeiden mij dat het pas half april kon.Zou mooi zijn als het nu al kan dan is me wei sneller mooi (hoop ik) Quote De herinneringen die je later wil hebben,moet je nu maken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piroska Posted March 6, 2013 Share Posted March 6, 2013 Ik heb een paar duizend meter gras, ik bemest het nooit, maaien doe ik als er een droge periode is en het staat hoog, ongeacht welk seizoen het is. Zaaien doe ik ook af en toe als er kale plekken zijn en dit doe ik liefst VOOR/TIJDENS een regenperiode, ook ongeacht het seizoen.. Volgens mij kijkt het niet zo nauw allemaal. Loop er niet over als je gezaaid hebt! Bij ons gaat het altijd goed, zaaien in lente, zomer, en herfst heeft altijd goed resultaat gehad. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts