Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Schooltuinproject

Featured Replies

Geplaatst:

Voor mijn werk heb ik meegedaan aan een actie van de welkoop voor het schooltuinproject. Wij zijn uitgekozen om mee te doen en vandaag mochten we de spullen in ontvangst nemen. Het betreft een flexibele m2 moestuin met diverse zaadjes,een gieter,boek e.d. Heel erg leuk allemaal. We gaan als team samen met de kinderen dus een moestuinproject starten,met als doel de kinderen bewust te laten worden hoe je eigen eten groeit,maar ook om lekkere recepten met de kinderen te gaan maken met hun zelfgekweekte groente. We hebben nu 2 m2 meter moestuinen,want we hebben ook een houten bak,en we gaan in kleine fruitkisjes sla e.d. zaaien.

Geplaatst:

wat leuk!

dit moeten ze veel meer doen, hoort bij de basis vind ik

vroeger,heelveel vroeger hadden wij zelfs in a'dam bij de schippersschool een volkstuintje!

doen alle groepen mee?

vind het wel leuk om te blijven volgen, ga ervan uit dat je dat hier bij blijft houden toch, indy?

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:
  • Auteur

Wij zijn een kinderopvang,met een buitenschoolse opvang,die kinderen van 4-12 doen mee. Maar....ook de peutergroepen doen mee. Zij het wat kleinschaliger,en met sneller effect. Dus,tuinkers,en allemaal een eigen meloen/tomaatplant.

De naschoolse kinderen beheren dan de moestuinen.. We gaan aardappelen zetten in emmers/manden,en dan mogen ze hun eigen patat en chips maken. Met de sla maken we salades,broodjes gezond voor tussen de middag.

Vanmiddag zijn we gestart met het verven van de moestuin,morgen gaan we trellisschermen maken,voor de stamslabonen. Leve de Lidl,want daar is het allemaal betaalbaar. Dan mogen ze binnenkort alles voorzaaien,binnen.

Als jullie het leuk vinden ga ik uiteraard foto's maken en er bij zetten.

Geplaatst:

Ik denk dat heel veel scholen wel willen, maar dat het niet haalbaar is om een plaats rond de school te vinden waar je de spullen neer kan zetten, zonder dat het buiten schooltijd wordt vernield of vol gescheten door de katten.

Geplaatst:

ja.......foto's is leuk! en verhalen ook natuurlijk.

in welke plaats in de nop woon/werk je dan?

Geplaatst:
  • Auteur

Nu hebben wij het geluk dat we tegenover een seniorenflat zitten,waar veel controle is. Plus het feit dat wij een omheining van een haag hebben,en daartegenaan een houten schutting,want de haag heeft stekels,is dus niet veilig voor ukkepukken.. We hebben op die plek weinig vandalisme tot nu toe,maar we zijn er ook de hele dag,tot 18.30.

@Greetje we zitten in Emmeloord

Geplaatst:

Indy, heb je nog belang bij goudsbloemzaad? van flevolandse bodem

niet echt voor de kinderen eetbaar, maar wel erg leuk om in potten/emmers te doen ofzo

misschien wel leuk om van dit project verslag van te doen bij de flevopost?

Geplaatst:
  • Auteur

Dat is altijd leuk,kan ik zelfs nog calendulazalf met de kinderen maken. Als het goed is komen we volgende week in de krant,maar het is wel een leuk idee om als we er mee bezig zijn een artikeltje aan te wijden.

Ik heb talloze leuke ideeën om met de kinderen te doen,laat de zon maar komen Ik heb een voorbeeldje gevonden hoe of de tuin kan worden:

tuin26131362689126.jpg

Morgen wil ik met de kinderen die gekleurde trellis maken.

Ik zal een Kornuiten moestuinseizoen gaan aanmaken in het moestuintopic,daarmee dat deze niet overvol gaat raken.

Geplaatst:

gaaf! dat wordt een lieveheersbeestjesbak?

mijn 2 kleinkinderen van 3 en 5 vinden de tuin ook zo interressant, mogen ze hier ook zaaien enzo en toen mijn eigen kinderen klein waren had ik salie en dat noemden ze het tandenpoetsplantje, want als je zo'n blaadje over je tanden haalde werden ze heel glad

stuur me maar een pbtje voor je adres......

Geplaatst:
  • Auteur

Druk voorbereidend werk gedaan

moestuin-kornuiten-05833471363033818.jpg

Het pakketje staat in de vrolijk gekleurde moestuinbak.

Ook zijn de kinderen druk bezig geweest om nog meer houten kratjes te verven.

moestuin-kornuiten-06026131362771205.jpg

En met dit mooie boek kan het haast niet mis gaan.

aangepast door Gast

Geplaatst:

Ik vind dit een heel leuk initiatief.

Leef je leven dag voor dag.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.