Geplaatst: 1 maart 201114 j Hallo! Ik heb nu al 2 jaar hier een potje staan inclusief zakje zaadjes:poncirus trifoliata (Manderijn) Nu vraag ik me nog altijd af: Is het het nou waard, om deze te zaaien?Na hoeveel tijd krijg je vruchten etc. ? Ben bang dat het veel werk kost, in verhouding met de vruchten, als die pas over een paar jaar komen heb ik er geen zin in, Iemand die meer info kan geven over deze manderijn? (Frankkkkk? of hebben jullie geen manderijnen boompjes ) > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 1 maart 201114 j Vruchten komen pas over een paar jaar, maar dat is denk ik logisch. Je kunt hem veel beter in een kasje zaaien, buiten gaat het je niet lukken. Wel erg leuk plantje, en over het algemeen ook erg makkelijk (mits hij in de kas staat) Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Geplaatst: 1 maart 201114 j Veel werk kost ?? beetje water geven zit je wel op goede forum. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 1 maart 201114 j Auteur tja, maar 2 jaar wachten voor vruchten, hmz.. dan denk ik snel: Ach, dan koop ik er wel een Of is het na het kiemen etc. gewoon een kwestie van water geven, en klaar?? Ernstige twijfels Wel mooi dat hij winter hard is, dat staat op de verpakking tenminste. Ik lees dit over enten:Deze citrus wordt veel als onderstam gebruikt, mocht je teveel van deze planten uit zaad hebben gekweekt kun je ze gebruiken om andere soorten citrus op te enten. Het resultaat is dan echter niet winterhard. De Poncirus kan zelf ook geënt worden Frank, enig idee wat je er dan zoal op kan enten? Zag al iets van citroenen er op enten Of ik ga het zaaien en de zaailingen hier verloten > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 1 maart 201114 j Denk wel dat het veel langer duurt dan 2 jaar voor je vruchten krijgt, is erg langzame groeier,zo heel makkelijk vindt je geen betaalbaar adres van dit plantje. Players only love you when they're playing.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.