Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Ervaring met kassen van handelsonderming Sellink?

hogewin

Recommended Posts

Hallo,

Ik ben van plan om een kleine tuinkas te plaatsen op mijn moestuin nu ben ik opzoek naar tuinkassen en kwam via een verkoop site op de volgende site http://www.hosel.nl Handelsonderneming Sellink uit Aalten.

Heeft iemand ervaring met kassen van deze onderneming zijn redelijk goedkoop. Ik kan ze daar niet bekijken.

Het gaat mij om de kas 1.90x1.90 meter

Groet Hans

Sorry, geen ervaring mee. Maar ik heb de site wel bekeken, en besef je goed dat deze kas wel érg érg mini is ?

Ik kan me overigens heel goed je wens voorstellen, en de eventuele gedachte: beter iets dan niets. Toch is een schouderhoogte van een kas van 1.21m en een deur-doorgang van 1.60m écht wel erg mini hoor.

de oppervlakte-maat is al niet veel. Maar hierdoor is de inhoudsmaat ook wel erg klein, en dat geeft oververhitting wellicht ? ( wat betreft de planten dan he ? ) 4 luchtvensters zitten er dan zeker niet in , wat de site wel zegt bij hun minimum maat. Ik zie jouw maat er niet tussen staan; maar hoe kleiner hoe minder te openen vensters vaak.

Het grote nadeel van dit soort kassen is het polycarbonaat, dat erg werkt, uitzet, buigt, wegwaait. Ik heb tuinburen eens geholpen met zo'n kas opzetten en steeds weer kwamen ze bij me (zeuren), dat de deur er weer uitliep, die lieten ze steeds open waaien. Je zult er heel veel werk aan hebben, maar goedkoop is het wel. Ik zou dan óf door sparen voor een glazen, óf nog goedkoper uit zijn en een tunnel/folie kas kopen.