tomvdv Posted March 13, 2013 Share Posted March 13, 2013 bijna al mijn sluimererwten vallen flauw, de onderste helft van de stengel verzwakt.Reeds een deel dood nu.Nadat ze goed waren doorgekomen had ik ze verpot (per 2 in een P9) en in een bak met water gezet zodat ze water opslorpen.Nadat ze vochtig waren vanboven heb ik ze uit het water in een kweekkastje gezet.Ze hebben het 2 weken goed volgehouden en nu vallen ze flauw. Heeft iemand dit ook al gehad of weet iemand hoe het komt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
T&M Posted March 13, 2013 Share Posted March 13, 2013 Ze staan misschien te warm? En het zijn trouwens klimplanten dus zorgen voor een steunstokje waarop de plant zich kan optrekken is misschien zinvol. En misschien in ene weg beter om de na de momenteel redelijke vorst ze buiten te planten. Ik ga de mijne zaterdag de volle grond in zetten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomvdv Posted March 13, 2013 Author Share Posted March 13, 2013 Het zijn klimplanten, had de verpakking verkeerd gelezen.Ik dacht dat het struiken waren.Dan zal ik er eens rap iets bijzetten.Als je ze zaterdag al buiten gaat zetten heb je dan geen schrik voor nog vorst?Of kunnen deze wel iets verdragen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomvdv Posted March 13, 2013 Author Share Posted March 13, 2013 ik heb mijn kinderen hun kleurpotloden even geleend.het ziet er al veel kleurrijker uit nu. hoop dat ze het overleven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted March 13, 2013 Share Posted March 13, 2013 Ha ha slim, maar vorst kan altijd nog,al was het de laatste tijd wel heel extreem.ze kunnen wel ietsjes hebben hoor, ik ga morgen even kijken, heb er doek over gelegd[ze staan buiten] nog 2 dagen vorst en dan moet het over zijn,als het goed is.succes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomvdv Posted March 13, 2013 Author Share Posted March 13, 2013 kunnen ze dan deze vorst aan?wel zeer extreem nu e.gewoon fliesje over doen dan?zal ze ergens volgende week ook eens buiten zetten dan. Ik dacht dat het struiken waren dus moet me nog voorzien.Zet ik gewoon een stukje omheining van 60cm hoog?Op het pakje staat dat ze 60cm worden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janine~Bustani Posted March 14, 2013 Share Posted March 14, 2013 ik heb mijn kinderen hun kleurpotloden even geleend.het ziet er al veel kleurrijker uit nu. hoop dat ze het overleven.De plantjes vast wel. Ik denk echter dat je je kinderen wel blij mag maken met nieuwe potloden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomvdv Posted March 18, 2013 Author Share Posted March 18, 2013 ze hebben hun kleurpotloodjes terug gekregen heb ze nu in de tuin gezet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted March 18, 2013 Share Posted March 18, 2013 netjes hoor, bij mij doen ze het ook nog steeds ondanks de vorst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
divicento Posted March 18, 2013 Share Posted March 18, 2013 staan ze niet te dicht bij elkaar ? of is de afstand goed Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomvdv Posted March 21, 2013 Author Share Posted March 21, 2013 op de verpakking staat 4a5 cm uit elkaar zaaien.hoop dat het goed is.eerste jaar voor mij dus zal een leerrijk jaar worden.Wel weer goe aan het vriezen dus hoop dat ze het overleven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted March 21, 2013 Share Posted March 21, 2013 hoi,bij mij overleven ze het nog ondanks de kou,5 cm uit elkaar is goed hoor,matig begieten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomvdv Posted March 21, 2013 Author Share Posted March 21, 2013 merciekes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomvdv Posted April 4, 2013 Author Share Posted April 4, 2013 nu zijn ze bruin en liggen ze allemaal plat.denk dat ik het wel kan vergeten nu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted April 4, 2013 Share Posted April 4, 2013 Ja. ( volgend jaar koeler opkweken, en later misschien ? ) Maar niks vergeten nu , gewoon opnieuw leggen , ook in potjes. Na opkomst, van het weekend, gelijk buiten zetten en een week later de tuin op. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted April 5, 2013 Share Posted April 5, 2013 afstand lijkt me wel goed, 5 cm, alleen het hekje is wat laag maar dat hangt misschien ook af van de soort sluimererwt; vorig jaar hadden we hier 1,8 m nodig gewoon nog eens zaaien, dat kan nog makkelijk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts