Tuin1991 Posted March 13, 2013 Share Posted March 13, 2013 Hallo iedereen.Ik wil wat groentes voorkweken.Ik heb zelf geen kas op mijn moestuin maar heb via me werk kunnen regelen dat ik hun kas deels kan gebruiken. Nu is mijn vraagWat kan ik het beste op dit moment voorzaaien?Heb de volgende zaadopties:Peulen PreiIjsslaWortelenZomerasterBloemkool De rest zaai ik direct in de volle grond. Is het slim om dit in de kas te laten groeien tot ze in de volle grond kunnen? Groetjes tuin1991 Quote Altijd bereid om te leren Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted March 14, 2013 Share Posted March 14, 2013 Hi Peulen Prima evenals tuinboon, capucijnersPrei ook Prima, wel zomerprei kiezenIjssla okWortelen zou ik niet doen, alleen ter plaatse zaaienZomeraster primaBloemkool ok, andere kolen trouwens ookKruiden in de kas gaat goed, wel even in de gaten houden dat er genoeg voedsel en water is als je in zaaigrond zaait, toch op tijd naar buiten voordat ze gaan kwarren hé, bericht numero 1000, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted March 14, 2013 Share Posted March 14, 2013 RobO gefeliciteerd met je duizendste bericht! En ik zie een (voor mij) nieuw woord , kwarren, mooi woord! Ik wil wat wortelen in de kas zaaien en laten staan, zou dat wat worden? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted March 14, 2013 Share Posted March 14, 2013 Parijse worteltjes hebben minder tijd nodig... misschien een idee?Trouwens, als volle gronds dame, verder geen kennis van kasteelt.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted March 14, 2013 Share Posted March 14, 2013 Ja da's wel een idee, ik zaai so wie so een beetje om te proberen, heb ook nog niet zoveel ervaring met overdekt tuinieren hoor! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tuin1991 Posted March 15, 2013 Author Share Posted March 15, 2013 Vandaag beginnen met het voorzaaien in de kas.Iedereen bedankt voor de info. Quote Altijd bereid om te leren Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted March 15, 2013 Share Posted March 15, 2013 Ik heb een kennis, broer van een vriend, die op zijn 78 ste alles in een professionele kas zaait en plant en alles lukt wonderwel. Die was vroeger wel beroeps hoor. Worteltjes gaan perfect in een kas en ge hebt ze dan zéér vroeg echt een aanrader, al was het maar een metertje of twee drie. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts