jeanne-heijmans Posted March 18, 2013 Share Posted March 18, 2013 Houden slakken van deze groenten,of wortelen? Ik heb plaats tekort en wil ze nu achter de schuur gaan zetten,waarvan ik weet dat daar het hele seizoen door veel slakken zijn,houden ze van prei,uien en wortelen, of kan ik het met een gerust hart het daar neer zetten"? boontjes, spinazie durf ik niet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted March 18, 2013 Share Posted March 18, 2013 Die drie zullen wel meevallen. Misschien wortelen soms. Anders leg je er wat bladeren bij die ze graag lusten om ze af en toe weg te vangen..dan kiezen ze dat. (bijvoorbeeld wat buitenste bladeren van kropsla of andijvie of een koolblad). Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted March 18, 2013 Author Share Posted March 18, 2013 Oké bedankt kan ik inderdaad doen ja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamilla Posted March 19, 2013 Share Posted March 19, 2013 Hoi Jeanne, Mijn slakken lusten geen prei en uien. Maar het jonge wortelloof dat net boven de grond komt, overleeft niet als ik er geen maatregelen tegen neem. De eerste 2 schutblaadjes (sprietjes) van de wortel blijven staan. Maar zodra het fijnere loof daar uit gaat groeien, wordt dat weggevreten. Succes Kamilla Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted March 19, 2013 Author Share Posted March 19, 2013 O ECHT, nooit geweten, maar dat doet dan geen schade aan de wortel zelf of ben ik zo naief? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamilla Posted March 20, 2013 Share Posted March 20, 2013 Het loof moet zich wel goed kunnen ontwikkelen. Anders komt de oranje wortel in de grond niet tot wasdom. Dus weggevreten loof is niet al te best. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts