Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Hoe gaat het afharden van plantjes in zijn werk?

citroen

Recommended Posts

hoe gaat het afharden van plantjes in zijn werk ?

in mijn geval komen ze van de zolder 15°c. Neem nu dat ik ze bij deze temperatuur naar buiten breng en laat afharden, moeten ze dan afharden onder glas ?

hoe ga ik te werk

Even heel strikt genomen: bij mij gaan ze in deze periode van het jaar eerst naar de kas (of ze zijn daarin al gezaaid). Dan zet ik ze alleen overdag op mooie dagen buiten (als de temperatuur goed is). Na enkele dagen zet ik ze zowel overdag als snachts buiten om ze vervolgens uit te planten. Alleen afharden als de temperatuur en andere weersomstandigheden het toelaten uiteraard. Zo moet je in de zomer de plantjes niet meteen in de volle zon zetten.

Maar het is komende week nog erg koud om de plantjes al buiten te gaan zetten, en misschien ook nog wel te koud om ze nu bij enkele graden boven 0 in de kas te zetten. Ik heb zelf de kolen, sla, erwten en prei in de kas staan. De waterminnende planten blijven nog binnen staan in afwachting van betere temperaturen.