sunny82 Posted March 26, 2013 Share Posted March 26, 2013 Ik heb nu 3 soorten snacktomaatjes zaden voorgezaaid.De namen zijn: Cherryblush, Cerise en Cherry sugar plum.Ik weet dat (sommige) tomaten klimmen, dus die moet ik in een vak zetten bij het klimrek. Is dat met deze 3 soorten ook zo? Dan weet ik hoeveel vakken ik vrij moet houden bij het klimrek. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janine~Bustani Posted March 26, 2013 Share Posted March 26, 2013 Cherryblush is zo te zien (via google) een stamtomaat.Cerise ook. En de cherry sugar plum ook. Deze hebben goede stokken/spriralen/ondersteuning nodig.Ik zou ze niet bij een klimrek zetten, stamtomaten klimmen uit zichzelf niet, je zult ze wel een handje moeten helpen dmv opbinden langs de spiraal/stok/wat je dan ook kiest. Zat er geen beschrijving bij? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sunny82 Posted March 26, 2013 Author Share Posted March 26, 2013 Oke dank je, het staat helaas niet op zakje van het zaad.En vlechten door klimrek staat in het boek MM, kan dat niet bij een stamtomaat?Of is dat bij een ander soort? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janine~Bustani Posted March 26, 2013 Share Posted March 26, 2013 Tsja je moet ze wel meehelpen, maar bij vlechten door een klimrek denk ik aan iets waar de tomaatjes niet blij van worden. Ik vind ze nogal breekbaar. Een beetje meebuigen kunnen ze rustig hebben, maar ik zou ze niet door zoiets als dit gaan 'vlechten': Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sunny82 Posted March 26, 2013 Author Share Posted March 26, 2013 Haha ze noemen het vlechten in het boek, maar inderdaad bedoelde ik voorzichtig beetje ''helpen'' door het gaas op paar plekjes.Dit kan toch met deze soorten? Ik heb nog 2 plekjes bij het klimrek vrij. Voor de derde soort zal ik dan zo een tomatenspiraal halen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janine~Bustani Posted March 26, 2013 Share Posted March 26, 2013 Ik zou het niet door het gaas heen doen, hooguit losjes aan het gaas vastmaken mbv touwtjes oid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sunny82 Posted March 26, 2013 Author Share Posted March 26, 2013 Oke dank je. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts