greetje11 Geplaatst: 3 maart 2011 Geplaatst: 3 maart 2011 (aangepast) Hier een paar foto's van mijn moestuintje toen ik deze kreeg in 2009. Toen was de tuin schoon Gaat niet helemaal zoals ik wil. Wou er 4 plaatsen.in 2010 geen foto's gemaakt 3 maart 2011 aangepast door Gast
Ronnie Geplaatst: 3 maart 2011 Geplaatst: 3 maart 2011 Ben benieuwd hoe die er nu uit ziet Greetz Ronnie Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW! http://ronniesmoestuin.jimdo.com/
greetje11 Geplaatst: 3 maart 2011 Auteur Geplaatst: 3 maart 2011 Helemaal kaal. Op een paar boerenkoolstronkjes na Tja en er zal wel weer onkruid groeien.o.a. last van zevenblad en heermoes.Ik moet nog beginnen met spitten, maar is me nog veel te koud.En door de kou kun je toch nog niets zaaien.Alleen de keuken is weer kraamkamer voor mijn plantjes.
Ronnie Geplaatst: 3 maart 2011 Geplaatst: 3 maart 2011 Och als je gaat spitten krijg je het zelfs warm bij -10 Maar het was al een hele verbetering !! Groeten Ronnie Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW! http://ronniesmoestuin.jimdo.com/
aardbeijim Geplaatst: 4 maart 2011 Geplaatst: 4 maart 2011 Heb je goed gedaan.Was zijn die stokken met zakken? Ik heb alles al gespit(een kleine 40 m²).Maar je hebt eigenlijk alleen koud aan de handen.Dus gewoon even handschoenen aan en het komt wel goed. Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
Helly Geplaatst: 4 maart 2011 Geplaatst: 4 maart 2011 Jim, ik gok er op dat dat een afschrikmiddel voor vogeltjes kan zijn. Good things come in small packages
greetje11 Geplaatst: 4 maart 2011 Auteur Geplaatst: 4 maart 2011 klopt, had daar net prei gezet, en de houtduiven trekken de sprietjes er uit.Vandaar de zakjes aan de stokjes. Soort vogelverschrikker
greetje11 Geplaatst: 5 maart 2011 Auteur Geplaatst: 5 maart 2011 He he, vanmiddag een stuk gespit. Niets aan de hand tot dat ik op de fiets stapte,om naar huis te gaan.Ging hardstikke lekker, dacht ik.Een mega zere rug, dus weer te veel in 1 keer gedaan.
jasmin Geplaatst: 5 maart 2011 Geplaatst: 5 maart 2011 He he, vanmiddag een stuk gespit. Niets aan de hand tot dat ik op de fiets stapte,om naar huis te gaan.Ging hardstikke lekker, dacht ik.Een mega zere rug, dus weer te veel in 1 keer gedaan. Had je de tip gelezen over wat extra magnesium slikken?? Kan je zo bij Kruidvat of Etos in een potje kopen. Een paar euro investering, maar als het spierpijn helpt te verlichten of te verhinderen... goeie deal!! http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
greetje11 Geplaatst: 6 maart 2011 Auteur Geplaatst: 6 maart 2011 Nee niet gelezen, baat het niet, schaadt i.e.g. niet.Eigen schuld, had ik maar rustiger aan moeten doen.Alhoewel het was extra zwaar want de grond was hier nog aardig nat.
greetje11 Geplaatst: 12 maart 2011 Auteur Geplaatst: 12 maart 2011 Zo de tuin is bijna om, nog ong 15m2 en dan is het klaar. Tja nu dus 3 keer dezelfde afbeelding, hoe verwijder ik dat nu weer.Ben nog niet zo handig met foto's plaatsen zoals jullie kunnen zien.
RickT Geplaatst: 12 maart 2011 Geplaatst: 12 maart 2011 Dat kan helaas niet. Maar ik denk dat de Moderator dat later wel even voor je oplost. Wel kun je een bericht veranderen door rechts onder in je geplaatste bericht op edit te klikken Rick`s Steigerhouten Meubelen
greetje11 Geplaatst: 13 maart 2011 Auteur Geplaatst: 13 maart 2011 Zo vandaag thuis in de tuin aan het werk geweest.Althans de kas schoon gemaakt en opgeruimd.Nog niet helmaal klaar. Heb de voorgezaide koolplantjes, zomerandijvie en wat sla uitgeplant.Werd allemaal veel te stakerig.Heb het allemaal maar dieper geplant, nu maar hopen dat er geen slakken in de kas huizen. Ik heb er geen kunnen vinden, maar je weet maar nooit.Morgen is er weer een dag, en dan gaan we vrolijk verder.
hansm Geplaatst: 13 maart 2011 Geplaatst: 13 maart 2011 Ik heb de eerste naaktslakken alweer zien kruipen, maar gelijk verwijderd ze zijn nu nog tenminste een beetje klein. Players only love you when they're playing.
greetje11 Geplaatst: 24 maart 2011 Auteur Geplaatst: 24 maart 2011 Vandaag compost gehaald bij de gemeente.GRATIS Vanmorgen 25 zakjes gehaald.Auto vol.Je moet zelf scheppen.Daarna naar de moestuin gereden en alles op de tuin neer gezet.Overal vast een paar zakken.Vanmiddag nog een rondje gedaan. Zelfde hoeveelheid gehaald.Toen deze zakken er heen gebracht en alles verdeeld.En over de hele tuin verspreid.Kan nu geen pap meer zeggen, maar de klus is geklaard. Ik heb alleen nog een vraag, moet ik de compost er onder werken of alleen een beetje inharken.
hansm Geplaatst: 24 maart 2011 Geplaatst: 24 maart 2011 Heb je goed gedaan, ik ben het ook nog van plan maar even zin maken Als je op zand grond zit zou ik het voor het planten erin werken, zit je op klei na het planten en lekkere laag bovenop je aarde gooien. Players only love you when they're playing.
greetje11 Geplaatst: 1 mei 2011 Auteur Geplaatst: 1 mei 2011 Foto's in verkeerde item geplaatst. Nieuwe poging. De kweekbak in de kas met tomaten, paprika en komkommerplant De plantjes in de kasgrond beetje door elkaar door het spitten van de kippen enige weken geleden. slaplantjes zijn een beetje groot geworden maar ik heb weer veel te veel gezaaid
jasmin Geplaatst: 1 mei 2011 Geplaatst: 1 mei 2011 Gewoon je kas uitdunnen en buiten uitzetten.... http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
greetje11 Geplaatst: 1 mei 2011 Auteur Geplaatst: 1 mei 2011 Was ik gisteren al mee begonnen, maar ik had assistentie van de kippen. Dus maar even gestopt. Ze mogen vandaag niet los in de tuin.Ik wil er een paar in de tuin zetten en de rest gaat naar de moestuin.In de tuin gaat er een tunneltje overheen, anders hebben de dames feest, en blijft er niks over.
greetje11 Geplaatst: 9 mei 2011 Auteur Geplaatst: 9 mei 2011 Vanmorgen ff op de moestuin geweest.Slaplantjes waren voor een deel helemaal slap. Hoe kan dat nou, stonden van de week helemaal fleurig erbij.Trek ik zo'n plantje er uit om te kijken, zitten er helemaal geen wortels meer aan. Waren er gewoon afgevreten, wie doet nou zo iets Heb je geen last van slakken zitten er van die geniepige emelten of larven van de mei kever denk ik mijn slaplantjes om zeep te helpen.En wat kunnen we daar nou weer tegen doen Wie het weet mag het zeggen.
hansm Geplaatst: 9 mei 2011 Geplaatst: 9 mei 2011 Hadden kippen het toch juist goed bedoeld om je te helpen van die grond beestjes aftekomen ,omdat je nog niet weet wat het is,zou ik zelf een brandnetelgier proberen in de hoop dat dat werkt.Heb je geen woelmuizen ik heb zoiets dergelijk pas bij iemand zijn bruinebonenveldje gezien. Players only love you when they're playing.
Jorg Geplaatst: 9 mei 2011 Geplaatst: 9 mei 2011 Greetje, je zou na het verwijderen van de planten even moeten graven om te kijken of je wat kunt vinden voor insecten. Kan van alles zijn maar in het ergste geval is het de slawortelboorder (zie http://www.plantaardig.com/groenteninfo/berichten/de-slawortelboorder-straks-ook-in-jullie-moestuin/)
greetje11 Geplaatst: 9 mei 2011 Auteur Geplaatst: 9 mei 2011 De kipjes wonen in mijn achtertuin. Mijn moestuintje is ongeveer 10 minuten fietsen.
greetje11 Geplaatst: 9 mei 2011 Auteur Geplaatst: 9 mei 2011 (aangepast) Slawortelboorder is het niet, plantjes zijn gewoon recht afgevreten, net alsof het met een mesje is gedaan. Denk dan toch aan muisjes of zo, of zoals ik al zei iets van larven van torren of insecten.Kan niet eerder dan woensdag op onderzoek uit gaan.Maar toch bedankt voor de reacties. 9 mei 2011 aangepast door Gast
hansm Geplaatst: 9 mei 2011 Geplaatst: 9 mei 2011 als het een woelmuis is zie je vlakbij kleine holletjes, vingerdik. Players only love you when they're playing.
Aanbevolen berichten