Ga naar inhoud

1e post en vraagje over perspotjes

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hoi allemaal,

Ik lees al een tijdje op dit forum en ben nu zelfs aan mijn eerste post gekomen

Heb een sinds een jaar moestuintje in Amsterdam en ben weer lekker fanatiek aan de slag. Nu alleen het weer nog!!!!

Ik heb ff gezocht maar er niet echt iets over vinden, ik hoop niet dat ik meteen een dubbel post maak

Ik heb zo'n oude perspotten machine, waar je meerdere potjes tegelijk uit kan knijpen. Ik meng 50/50 potgrond met grond uit de tuin, maak het goed nat en maak daarmee de blokjes. Worden die blokjes dan niet veel te hard/ compact zodat de worteltjes niet goed erdoor kunnen groeien? Ik heb een paar van die partijen blokjes die echt keihard worden namelijk! Kan je een huis mee bouwen

Is het anders beter om puur potgrond te gebruiken?

bedankt voor de hulp alvast!

Geplaatst:

Het beste is geen tuingrond erbij te doen alleen maar potjes uit potgrond persen. Potgrond bestaat meerendeel uit turf hierdoor krijgje geen betonblokjes. Gewoon potgrond in een emmer water erbij net zo veel tot je een goedkluitje krijgt met het uitpersen.

Ik huur kavels bij Volkstuinvereniging 't Boeskoolhöfke te Oldenzaal

( www.hetboeskoolhofke.nl)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...