Merel Posted March 29, 2013 Share Posted March 29, 2013 Vorige week heb ik wat knolselderijzaadjes op een vochtig keukenpapiertje gelegd en afgedekt met plastic in een warme vensterbank gezet. Vandaag zag ik dat de zaadjes gekiemd waren en heb ik ze gezaaid (een zaadje per potje). Ik vroeg me af of ik ze onbedekt op de aarde moest leggen of dat ik ze moest afdekken met een dun laagje aarde. Ik heb het laatste gedaan. Te laat bedacht ik me dat ik het ook half/half had kunnen doen voor de zekerheid. Kan iemand me vertellen hoe ik het had moeten doen? Nu staan ze in mijn kweekkasje op een warm plekje. Is dat goed of moeten ze nu al kouder gezet worden? Quote indefruitboomgaard Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted March 29, 2013 Share Posted March 29, 2013 het is wel een lichtkiemer maar ze zijn al gekiemd, dus dat gaat wel goed komenze groeien trouwens in het begin wel heel langzaam, die van mij zijn van 4 weken al 3 cm hoog Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Merel Posted March 29, 2013 Author Share Posted March 29, 2013 Hi Rob, op jou kan ik altijd rekenen . Dank! Poe, geduld hebben dus. Is niet mijn sterkste kant. Ik had al gelezen dat je het best zo vroeg mogelijk kunt beginnen. Snap nu waarom! En staan ze warm goed? Quote indefruitboomgaard Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted March 29, 2013 Share Posted March 29, 2013 Ik heb van de week mijn Knolselderij gezaaid ook. Staat op 17 gr ongeveer. plasticje erover nog; nog niets gekiemd. Ietsje laat ja. Maar we krijgen / hebben nu recht op, een heul heul lang groeiseizoen tot ver in november, dus gaat allemaal goedkomen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted March 29, 2013 Share Posted March 29, 2013 Maar eerst nog een Elfstedentocht in juni! Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Merel Posted March 29, 2013 Author Share Posted March 29, 2013 Ik stem ook voor een heul lang groeiseizoen tot ver in november ! Quote indefruitboomgaard Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted March 29, 2013 Share Posted March 29, 2013 yo, intens! (hoorde net van een 15 jarige dat "intens" het nieuwe "vet" is) knolselder wil een lang regelmatig groeiseizoen, beetje een 50plusser, dus in de gaten houden met af en toe een knuffel in de vorm van een handje koekorrels, wat water als het droog wordt, en een aaioverdeboloogsten zo laat mogelijk, net vóór de eerste nachtvorsten (dat schijnt ook in mei te kunnen zijn tegenwoordig ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted March 29, 2013 Share Posted March 29, 2013 (edited) Ik ga frieten bakken in de intens om lekker warm te blijven voor de Eltedentocht in juni. (Sorry, moderator, kon het niet laten Niks inhoudelijks toe te voegen, behalve nonsens) Dan krijg ik - als 50+er - een aai over de bol en een lang rustig groeiseizoen met gedroogde koemest. Mmmmmm en selderij-soep! Edited March 29, 2013 by Guest Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted March 29, 2013 Share Posted March 29, 2013 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts