knoflookbol Posted March 30, 2013 Share Posted March 30, 2013 Hoi,Vorige week zijn er door de stevige wind én een hele grote tak 2 ruiter gesneuvelt uit mijn kas.Nou heb ik op het moment niet de financien om nieuw glas te kopen.Heeft iemand ideetjes voor een tijdelijke oplossing? en weet iemand een manier om de rubbers weer soepeler te krijgen? Alvast bedankt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heidike_21 Posted March 30, 2013 Share Posted March 30, 2013 Wij hebben dat ook voor gehad .Op een zomerdag is ons zoontje door een glas van de serre gevallen ( wonder boven wonder had hij niets ) .Wij hebben wel even schrik gepakt en hebben meteen aan 1 kant ( de kant waar hij het vaakst loopt ) vervangen door plasieke platen .Het doet het prima en ons zoontje kan zich niet meer bezeren !Dit jaar hopen we ook de andere kant te vervangen door plastieke platen . Quote http://axelsmoestuin.weebly.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
ramirits Posted March 30, 2013 Share Posted March 30, 2013 Ik heb plakplastic op sommige ramen van de kas geplakt. Ter bescherming tegen felle zon maar je hebt ook niet direct heel veel kleine stukjes in of buiten je kas als je het glas onverhoopt intikt. Met nadruk op tikt. Ik vermoed dat als het te hard gaat, de stukjes glas wel verder weg spatten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted March 31, 2013 Share Posted March 31, 2013 je kunt oude ruiten voorzichtig (want ze zijn brosser) op de juiste breedte snijden (snijden met een beetje petroleum) en als ze verticaal staan ook in delen monteren met glashaakjes te oude rubbers krijg je niet meer goed, denk ik, anders kun je nog insmeren met autorubberspul of gewoon talkpoeder Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dymphna Posted April 3, 2013 Share Posted April 3, 2013 Je kan het beste tijdelijk plastiek plakken eropmaar om het weer dit probleem te verkomen kan je plakplastiek erop doen en dna is het zo goed als onbreekbaardit is geen grapgewoon simpele plakplastiek gebruiken en dat aan twee kanten plakken tegen je ramendan kan je er tegen aan schoppen en je glas blijft heeldit kan je tegen alle ruiten plakken en je kan je glas verzekering dan gewoon opzeggendit doen vele mensen met kinderen waarbij de deurglas laag iszodat ze er niet doorhene lopenook kan je wat duurdere kopen en die noemen ze veiligheidsfoliehier een link ernaar toetis wel duur maar de moeite denk ik wel waardwant het weer is word steeds vreemder en de hagelstenen steeds groterwij haden het afgelopen jaar en hagelbui waarvan de hagel zo groot waren als duiven eierendie waren anders veel kans door die kas gegaan wij gaan dit jaar ook en kas neerzetten maar wel met plastiek erop geplaktal is het alleen maar zolang aan de buitenkantwant het is een duur grapjeevt volgend jaar de binnenkantmaar goedkoop plakplastiek helpt ook al heel goedwaar te vinden ???? vroeger had je krekels in bladel zitten of ze het nog hebben ??? http://www.google.nl/#hl=nl&gs_rn=8&gs_ri=psy-ab&pq=veiligheids%20plastic%20ramen&cp=16&gs_id=18&xhr=t&q=veiligheidsfolie+ramen&es_nrs=true&pf=p&sclient=psy-ab&oq=veiligheidsfolie+ramen&gs_l=&pbx=1&bav=on.2,or.r_qf.&fp=ef07e297189b6dc8&biw=1920&bih=979 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
naomi25 Posted April 3, 2013 Share Posted April 3, 2013 Misschien van dat dikke plastic wat je op rol kan kopen ertussen spannen?Soort landbouwplastic? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zeeuw Posted April 3, 2013 Share Posted April 3, 2013 Als er een breuk of een gat in het glas zit kan je ook een ruit er tegen aan plakken met siliconen kit. Hier doen de glas herstellers dat ook met schade aan woningen. Meestal heeft iemand op de volkstuin wel ergens wel een rest stukje over. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts