Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Kas, glas kapot (oplossing?)

knoflookbol

Recommended Posts

Hoi,

Vorige week zijn er door de stevige wind én een hele grote tak 2 ruiter gesneuvelt uit mijn kas.

Nou heb ik op het moment niet de financien om nieuw glas te kopen.

Heeft iemand ideetjes voor een tijdelijke oplossing? en weet iemand een manier om de rubbers weer soepeler te krijgen?

Alvast bedankt

Wij hebben dat ook voor gehad .

Op een zomerdag is ons zoontje door een glas van de serre gevallen ( wonder boven wonder had hij niets ) .

Wij hebben wel even schrik gepakt en hebben meteen aan 1 kant ( de kant waar hij het vaakst loopt ) vervangen door plasieke platen .

Het doet het prima en ons zoontje kan zich niet meer bezeren !

Dit jaar hopen we ook de andere kant te vervangen door plastieke platen .

Ik heb plakplastic op sommige ramen van de kas geplakt. Ter bescherming tegen felle zon maar je hebt ook niet direct heel veel kleine stukjes in of buiten je kas als je het glas onverhoopt intikt. Met nadruk op tikt. Ik vermoed dat als het te hard gaat, de stukjes glas wel verder weg spatten.

je kunt oude ruiten voorzichtig (want ze zijn brosser) op de juiste breedte snijden (snijden met een beetje petroleum) en als ze verticaal staan ook in delen monteren met glashaakjes

glashaakjes500x500119291364713613.png

te oude rubbers krijg je niet meer goed, denk ik, anders kun je nog insmeren met autorubberspul of gewoon talkpoeder

Je kan het beste tijdelijk plastiek plakken erop

maar om het weer dit probleem te verkomen kan je plakplastiek erop doen en dna is het zo goed als onbreekbaar

dit is geen grap

gewoon simpele plakplastiek gebruiken en dat aan twee kanten plakken tegen je ramen

dan kan je er tegen aan schoppen en je glas blijft heel

dit kan je tegen alle ruiten plakken en je kan je glas verzekering dan gewoon opzeggen

dit doen vele mensen met kinderen waarbij de deurglas laag is

zodat ze er niet doorhene lopen

ook kan je wat duurdere kopen en die noemen ze veiligheidsfolie

hier een link ernaar toe

tis wel duur maar de moeite denk ik wel waard

want het weer is word steeds vreemder en de hagelstenen steeds groter

wij haden het afgelopen jaar en hagelbui waarvan de hagel zo groot waren als duiven eieren

die waren anders veel kans door die kas gegaan

wij gaan dit jaar ook en kas neerzetten maar wel met plastiek erop geplakt

al is het alleen maar zolang aan de buitenkant

want het is een duur grapje

evt volgend jaar de binnenkant

maar goedkoop plakplastiek helpt ook al heel goed

waar te vinden ????

vroeger had je krekels in bladel zitten

of ze het nog hebben ???

http://www.google.nl/#hl=nl&gs_rn=8&gs_ri=psy-ab&pq=veiligheids%20plastic%20ramen&cp=16&gs_id=18&xhr=t&q=veiligheidsfolie+ramen&es_nrs=true&pf=p&sclient=psy-ab&oq=veiligheidsfolie+ramen&gs_l=&pbx=1&bav=on.2,or.r_qf.&fp=ef07e297189b6dc8&biw=1920&bih=979

Als er een breuk of een gat in het glas zit kan je ook een ruit er tegen aan plakken met siliconen kit.

Hier doen de glas herstellers dat ook met schade aan woningen. Meestal heeft iemand op de volkstuin wel ergens wel een rest stukje over.