Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Bakje 1x2 m plaatsen

Recommended Posts

hoi wil een kruiden groenten bakje maken van ongeveer 1m op 2 m .

nu heb ik wel wat vragen er over.

hoe diep moet de grond staan ?

is teel aarde bemest met duiven drek goed voor kleine moestuin zo ja hoelang grond laten inwerken /zo neen welke grond wel gebruiken ?

en wat kan ik beste gebruiken om op de bodem te leggen ?

waar kan ik pieren kopen of is pieren kweken ook een optie ?

KAN ik zo wat alle kruiden bij alle groente zetten ?

SORRY VOOR DE VRAGEN BEN NIEUWTJE IN HET GROENE LEVE

een hond is niet voor kerstmis maar voort leven

hoe diep moet de grond staan ?

De bakken moeten minimaal 15 cm gevuld zijn met grond, liefst meer !

is teel aarde bemest met duiven drek goed voor kleine moestuin zo ja hoelang grond laten inwerken /zo neen welke grond wel gebruiken ?

Geen zakken bemestte tuinaarde gebruiken maar gewone tuingrond, de mm-mix of een eigen mengsel van verschillende delen (zoals: tuinturf, turfstrooisel, cocospeat, compost, mest, tuingrond, vermiculiet, etc). In ieder geval een grondmengsel dat voldoende vocht vasthoud. Als je hier op het forum zoekt (in deze rubriek) dan kom je een aantal topics tegen over welke grond je voor je bakken allemaal wel / niet kunt gebruiken.

en wat kan ik beste gebruiken om op de bodem te leggen ?

Ik zou de bakken aan de onderkant open laten zodat de groenten dieper kunnen wortelen.

waar kan ik pieren kopen of is pieren kweken ook een optie ?

Wat bedoel je met deze vraag? Als je niks op de bodem legt en zorgt voor een goede staat van de grond komen die wormen er vanzelf in na verloop van tijd.

kan ik zo wat alle kruiden bij alle groente zetten ?

Ja maar rekening houdend met de ruimte die de planten innemen (hoog-laag-breedte), de groeisnelheid, woekeren, bemesting, etc.

hoi jorg dankt voor de moeite en uitleg.

maar sorry vind de links niet wat ik wil weten

oke zou graag deze kruiden zetten zou dit lukken help aub

dit is op aan vraag van mijn schoon moeder

rode zuring ,citroen melis,fennel,peterselie,paksoi,peper groene curry,zonnebloemkers,bonenkruid kikkererwt scheuten, engelwortel,basilicum,mierikswortel,pimpernel,borago,postelein,pattisou of sqauas, lavas,

dat zijn de produkten die ik wil kweken kan dit even uitleg over hebben aub over de verschillen over de grond alles wand krijg er geen overzicht over sorry

een hond is niet voor kerstmis maar voort leven

Wat ik je in ieder geval kan vertellen is dat dát allemaal níet in je vierkante meter tuintje gaat passen... Misschien moet je eerst wat keuzes maken en dan gericht per soort informatie zoeken op internet of door hier gerichte vragen per topiconderwerp te stellen. Dan kunnen mensen je ook wat makkelijker verder helpen.