jeanne-heijmans Posted April 3, 2013 Share Posted April 3, 2013 Nu heb ik van iemand 5 zakken potgrond gehad,ik las het vandaag en nu staat er op border en voor kamer planten,bloemen.Kan ik da toch gebruiken voor mijn groenten,aardappels?En moet het dan misschien vermengd worden met iets? zo zonde om ze te laten liggen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 3, 2013 Share Posted April 3, 2013 Potgrond is potgrond, dat kan je dus gewoon gebruiken. Of begrijp ik je vraag niet? Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted April 3, 2013 Share Posted April 3, 2013 Ik lees de vraag zo: "Kan ik potgrond ook als moestuingrond gebruiken?" Antwoord: "Ja hoor". Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted April 3, 2013 Author Share Posted April 3, 2013 Er staat wel potgrond op de zak,maar als ik verder lees staat er voor borders bloemen,kamerplanten,geen groente,en dat bracht me aan het twijfelen, heb de inhoud nog niet bekeken,dus weet niet of hij grof van structuur is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 3, 2013 Share Posted April 3, 2013 Weknow: Jeanne teelt vooral in potten, dus ze wil de potgrond in potten hebben... Er is geen potgrond speciaal voor groenten Jeanne. Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted April 3, 2013 Author Share Posted April 3, 2013 Dank jullie,dus ik hoef er verder de eerste 2 maande niets toe te voegen,mest,compost koemestkorrels? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CorvK Posted April 6, 2013 Share Posted April 6, 2013 Er staat wel potgrond op de zak,maar als ik verder lees staat er voor borders bloemen,kamerplanten,geen groente,en dat bracht me aan het twijfelen, heb de inhoud nog niet bekeken,dus weet niet of hij grof van structuur is.Potgrond wordt voornamenlijk gebruikt voor oppotten van planten en niet voor toepassing in de tuin (grondverbetering). Vandaar dat de producenten van potgrond in de toelichting op de zak het toepassen in de tuin (als grondverbeteraar) niet noemen. Het kan wel maar is een beetje zonde van het geld en voor een moestuin niet nodig. Quote Mvrgr. CorvKhttp://www.rotsplantenvereniging.net/http://delangstraat.groei.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts