scubapat Posted April 6, 2013 Share Posted April 6, 2013 Hi moestuinders, Ik heb begin maart selder, voetselder en knolselder gezaaid.De drie soorten zijn op gekomen maar ze groeien extreem traag (of eigenlijk niet). De plantjes zijn nu, na een maand amper 3 a 4 millimeter hoog en hebben enkel de 2 kiemblaadjes... Vorig jaar had ik een gelijkaardig probleem. Ik denk dus dat ik iets fout doe, maar wat oh wat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted April 6, 2013 Share Posted April 6, 2013 Zelf hier knolselderij gezaaid, voor het eerst. Dus ik spreek niet uit ervaring, maar wat ik begreep dat de 1e weken na ontkiemen extreem langzaam gaan, later halen ze dat wel in en gaan ze juist heel snel. Van horen zeggen hoor ! correct me, if I'm wrong. Bij mij totaal geen groei in te bekennen. Staan al best even helemaal stil. Ik ga er maar gewoon vanuit dat dat zo hoort Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
scubapat Posted April 6, 2013 Author Share Posted April 6, 2013 In welke omstandigheden best verder laten groeien? Warm, fris, veel zon, schaduw, koude bak of buiten in open lucht? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted April 6, 2013 Share Posted April 6, 2013 is opgekomen op kamertemperatuur, en staat nu koeler. ( 10-14gr ) Ik weet eigenlijk niet of dat goed is. Totaal nieuw voor mij. Ik hou niet eens van knolselder. Maar doe het voor een ander Ik hoor graag wat anderen adviseren hier over Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted April 6, 2013 Share Posted April 6, 2013 knolselder kiemt traag groeit traag maar maakt een prima eindsprint in oktober/november; heb vorig jaar 10 goede knollen van circa 1 kg kunnen oogsten wil wel een graag continu goede omstandigheden, niet te nat, af en toe bijmesten, niet te warm of te koud, een lastig wichtje.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted April 6, 2013 Share Posted April 6, 2013 Is na het kiemen 10-15 gr oké, of moet ie warmer ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted April 7, 2013 Share Posted April 7, 2013 nee, das prima, er staan er hier nu 12 in perspotblokjes op de onverwarmde knuffelkamer van gemiddeld 14 graden ze groeien langzaam, 8 blaadjes nu, ze gaan pas na de ijsheiligen naar buiten dus het is wel fijn dat ze wat slomer zijn meestal hoef ik dan niet te verpotten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
citroen Posted June 16, 2013 Share Posted June 16, 2013 met welke meststof mest jij je knolselder bij Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted June 17, 2013 Share Posted June 17, 2013 koemestkorrels en een snufje patentkali Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
citroen Posted June 17, 2013 Share Posted June 17, 2013 wat versta je onder een snufje ? mijn bladranden beginnen te vergelen , kan dat op een gebrek wijzen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted June 17, 2013 Share Posted June 17, 2013 10 g per vierkante meterja gele bladranden is wsnlk een gebrek:kijk even hier Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts