Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Problemen met seldersoorten

scubapat

Recommended Posts

Hi moestuinders,

Ik heb begin maart selder, voetselder en knolselder gezaaid.

De drie soorten zijn op gekomen maar ze groeien extreem traag (of eigenlijk niet). De plantjes zijn nu, na een maand amper 3 a 4 millimeter hoog en hebben enkel de 2 kiemblaadjes...

Vorig jaar had ik een gelijkaardig probleem.

Ik denk dus dat ik iets fout doe, maar wat oh wat?

Zelf hier knolselderij gezaaid, voor het eerst. Dus ik spreek niet uit ervaring, maar wat ik begreep dat de 1e weken na ontkiemen extreem langzaam gaan, later halen ze dat wel in en gaan ze juist heel snel. Van horen zeggen hoor ! correct me, if I'm wrong.

Bij mij totaal geen groei in te bekennen. Staan al best even helemaal stil. Ik ga er maar gewoon vanuit dat dat zo hoort

is opgekomen op kamertemperatuur, en staat nu koeler. ( 10-14gr ) Ik weet eigenlijk niet of dat goed is. Totaal nieuw voor mij. Ik hou niet eens van knolselder. Maar doe het voor een ander

Ik hoor graag wat anderen adviseren hier over

knolselder kiemt traag groeit traag maar maakt een prima eindsprint in oktober/november;

heb vorig jaar 10 goede knollen van circa 1 kg kunnen oogsten

wil wel een graag continu goede omstandigheden, niet te nat, af en toe bijmesten, niet te warm of te koud, een lastig wichtje....

nee, das prima, er staan er hier nu 12 in perspotblokjes op de onverwarmde knuffelkamer van gemiddeld 14 graden

ze groeien langzaam, 8 blaadjes nu, ze gaan pas na de ijsheiligen naar buiten dus het is wel fijn dat ze wat slomer zijn

meestal hoef ik dan niet te verpotten

• 2 months later...