Geplaatst: 26 juni 201213 j Me nieuwe hond even voorstellen Vinnie, het is officieel een opvanger, maar wie weet blijft hij bij mij Wat een super leuk dier om te zien Hans, snap wel dat je hem leuk vindt hoor. Hoe is 'ie verder in de omgang enzo? Haha zelden een foto van je tuin maar dit zijn wel hele leuke plaatjes hoor
Geplaatst: 27 juni 201213 j Voor de honden heb ik inderdaad een fotograaf in de buurt die dat leuk vindt, ik doe die niet zelf Vinnie gaat top, echt makkelijkste en lieve hond , buiten lekker springen spelen en binnen maft hij direkt en is zeer rustig, gaat met alles goed andere honden, huisdieren, kinderen en slaapt in de nacht heel goed nuja noem maar opniets staat in de weg om heel fijne gezinshond te worden.Loslopen moet hij denk ik eerst goed leren en zal ik best tijd aan moeten besteden, ik geloof niet dat hij makkelijk dat zal gaan doen, omdat hij alles buiten zo leuk en interesant vindt binnen kent hij zijn naam goed buiten is hij zijn naam vergeten daar is het 1 grote blijde ontdekkings tocht.Speelgoed, bal of weet ik wat boeid hem niet.Verder ga ik met uitgebreid dieet en heel veel wandelen hem wat gespierder proeren te krijgen, zijn achterhand is mij wat te slap maar geen wonder hoor na 5 jaar asiel meeste honden verbeteren dit heel vlug op een goed voedzaamdieet en flinke beweging.Super vindt ik ook dat mijn eigen hond Levi hem zo cool vindt, hij mag alles van haar en ze deelt ook echt alles met plezier en dat wist ik nog niet van Levi en is leuke karakter ontdekking.Ook het hele roedel gebeuren wat voor mij nieuw is met een tweede hond in huis is interesant om te zien en ook hoe vanzelf dat eigenlijk gaat zonder dat je als mens daar wat hoeft aan te doen.Heb een mooi tuig voor hem gekocht om te wandelen daar heb ikzelf altijd voorkeur voor, en halsband afgedaan volgens mij droeg hij die namelijk al 5 jaar Vinnie nog in asiel Vinnie in Nederland Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 27 juni 201213 j Prachtig beest hoor! Loslopen mag hij waarschijnlijk niet, bij een gastgezin? Daar zijn bij 'mijn' stichting regels voor. In een losloop gebied kan het natuurlijk wel, dan kan je mooi oefenen met roepen en volgen. Grappig dat hij niets van een bal of speeltje moet weten. Dat is hier ook altijd met opvanghondjes. Onze eigen (Nederlandse) hond is wel gek met de bal, en elke opvanghond respecteert dat. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 27 juni 201213 j Ja ik weet niet zeker maar wat ik gezien heb van Podenco's een oerras is dat ze graag spelen maar met de baas of andere hond niet met ballen of ander honden-speelgoed, of dit ras eigen is weet ik niet maar vermoed ik, want er is nogal wathonden-speelgoed in huis maar wordt niet gebruikt, wel meegenomen naar bench en onder het kussen verstoptmaar verder gebeurd er niks Vinnie is waarschijnlijk kruising Podenco x herder en Levi is vol Podenco.Lijkt ook of ze speelgoed niet "'echt"" genoeg vinden, en veel liever echt jagen.Maar er is bijna geen speelgoed ivm ruzie van de honden onderling in de Spaanse asiels zou ook kunnen dat waneer jaren of nog nooit geen speelgoed gehad ze dat speelgoed niet meer herkennen als leuk. Nee onze stichting kent weinig regels wat betreft ongang met je pleeghond, wel is de selectie voor pleeg-gezin hoog, maar ik hou ook niet van regels elke hond is toch anders aanpak ook, ik zie wel andere rassen spaanse honden die direkt los kunnen en zeer baas gericht zijn geen seconde uit het oog verliezen, Podenco opzich is door jacht gedrag niet een hond die heel goed los kunnen wel met geduld soms aan te leren,Levi kan opzich los op een veld, maar ik moet wel contact met haar houden en owee als er een haas langs komt danvergeet ze alles compleet dat zit gewoon in de natuur en moet je niet willen ""eruit"'krijgen want is onbegonnen werk.Eigenlijk verwacht ik van Vinnie hetzelfde maar mogelijk helpt herderbloed in zijn aderen maar denk het niet.Hoewel ongeveer gezegd wordt dat rond 8 weken een pleeghond vrij zuiver beoordeeld kan worden, en ik hem pas weekje heb maar lijkt al veel langer. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 27 juni 201213 j Tja, het is vaak zo dat de opvanghond zijn naam niet kent (omdat hij dat nooit heeft geleerd). En dus moeilijk terug komt als je hem roept. Er zijn al wel eens honden geschrokken van iets, die losliepen, en er dan vandoor gingen. Dat wil je natuurlijk echt niet hebben. Pas als jij en de hond helemaal op elkaar zijn ingespeeld, kan de hond veilig loslopen. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 27 juni 201213 j Zo is het net, hoelang dat ook duurt. Players only love you when they're playing.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.