Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Gazon aan het heraanleggen


MacChouffe

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Momenteel ben ik mijn voorste stuk gazon (150 vierkantemeter) aan het heraanleggen omdat een mol of woelrat het herschapen heeft in een heuvellandschap. Verleden vrijdag en zaterdag was het mooi weer en er dus met volle moed aan begonnen maar ...

 

Aangezien het een groot stuk is had ik geen zin om het om te spitten en heb dus gekozen om het om te frezen, resultaat : het oude gazon blijft maar naar boven komen. Ongeveer 1/4 heb ik al geharkt maar de stukken gras blijven maar komen. Welke mogelijke oplossingen zijn er om van het oude gazon af te komen ?

 

Blijven frezen ?

Blijven harken en afvoeren ?

...

 

Een ding weet ik nu al, voor het gazon aan de achterkant wordt er een graszodensnijder gehuurd ! (Al doende leert men van zijn fouten)

 

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

 

Groeten,

 

MacChouffe

Link naar reactie
Delen op andere sites

het best is het stuk om te ploegen .er zijn diverse afmetingen in .bv 40 diep en 60 diep ploegen ...

 

daar na kun je alles klein frezen ......en gelijk maken ..even laten rusten( grond moet weer wat inzakken ... en dan inzaaien of nieuwe graszoden leggen

 

MAAR is je mol of woelrat al verhuist .anders heb je zo weer een nieuw bulten veld .....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...