snoezel Posted April 15, 2013 Share Posted April 15, 2013 Goedenavond,Ik zal me ook even voorstellen. Ik ben Paula, ben 30 en woon met mijn man en dochtertje van 2,5 in een klein dorpje in Brabant. We wonen hier nu bijna 4 jaar en we zijn gezegend met een grote achtertuin. Na de voorgaande jaren flink de tuin (of beter gezegd- de woestenij) leeg getrokken te hebben en de grond eindelijk wortel en zooi-vrij te hebben gemaakt, vorig jaar al begonnen met her en der wat verschillende soorten groenten en kruiden te hebben neergezet. Dit weekend de tuin weer in gereedheid gebracht voor komend jaar. Vandaag van een vrijwilliger op mijn werk flink wat pootuien gekregen, dus ben weer mega-gemotiveerd in de tuin aan de slag te gaan. Fotoos komen vast vanzelf, nu is er nog niet zoveel te zien Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janine~Bustani Posted April 15, 2013 Share Posted April 15, 2013 Welkom Paula! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted April 15, 2013 Share Posted April 15, 2013 Welkom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted April 15, 2013 Share Posted April 15, 2013 welkom Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted April 15, 2013 Share Posted April 15, 2013 welkom ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roosmarij Posted April 15, 2013 Share Posted April 15, 2013 Welkom! Fijn, zo'n achtertuin! Ben zelf ook opgegroeid op een redelijk stuk grond en er is voor een kind niks zo fijn als dat! Marijke. Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mister Moestuin Posted April 15, 2013 Share Posted April 15, 2013 welkom ! Quote www.vierkantemetertuinieren.blogspot.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lynn Posted April 16, 2013 Share Posted April 16, 2013 Welkom! Quote http://moestuinmiep.blogspot.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted April 16, 2013 Share Posted April 16, 2013 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zonnetje Posted April 16, 2013 Share Posted April 16, 2013 Welkom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
snoezel Posted April 16, 2013 Author Share Posted April 16, 2013 Welkom! Fijn, zo'n achtertuin! Ben zelf ook opgegroeid op een redelijk stuk grond en er is voor een kind niks zo fijn als dat! Marijke. Ik weet dat nog heel goed van mezelf. Ik woonde als kind in een rijtjeshuis in de grote stad, toch had mijn moeder zowel mijn zus als mij een "eigen tuintje" gegeven, die van mij was iets van een meter bij 40 cm Maar o, wat was ik trots als er iets goed groeide. Ik kocht dan een klein plantje bij de tuinwinkel en ik weet nog zoooo goed dat ik een keer een bloemkool had neergezet. Toen ik wegging op vakantie was er nog niks en toen ik terugkwam was het toen ineens een echt kooltje! Ik was toen denk ik een jaar of 8 en ik weet dat gevoel, die kick, nog zo goed! Ik hoop dat ik mijn dochter dezelfde liefde voor natuur mee kan geven... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roosmarij Posted April 17, 2013 Share Posted April 17, 2013 dat "liefde voor de natuur meegeven" gaat vast wel lukken, als je zelf zo enthousiast bent. Ik had ook een eigen hoekje in de tuin van mijn ouders, net als jij, en hoewel het niet zo erg vlotte qua groentesoorten (schaduwhoekje), heb ik er toch veel van geleerd en ben ondanks uitblijven van grote successen geïnteresseerd gebleven. Marijke. Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marijke Posted April 17, 2013 Share Posted April 17, 2013 Je hebt er al heel wat werk aan gehad bij de voorbereiding. Nu begint het leuke werk: zaaien, verspenen en oogsten.Veel succes; ik ben straks benieuwd naar je foto's. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
snoezel Posted April 19, 2013 Author Share Posted April 19, 2013 Bedankt allemaal voor het warme welkom!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 22, 2013 Share Posted April 22, 2013 Welkom Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts