Norbert Geplaatst: 14 juni 2010 Share Geplaatst: 14 juni 2010 Beste forumleden, ik heb de coloradokever aangetroffen in mijn aardappelveld, wat kan ik doen om de coloradokever tegen te houden? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
DeKlusjesman Geplaatst: 14 juni 2010 Share Geplaatst: 14 juni 2010 Norbert, welkom op het forum. Allereerst is het van belang het aardappelveld regelmatig te controleren, ook al eerder in het seizoen omdat ze dan de eerste eitjes afzetten. Waarschijnlijk zijn daarvan nu de larven je aardappelplanten aan het belagen. Vernietig de eitjes (onder aan het blad: rood/oranje) en pluk alle kevers die je tegenkomt van de plant. Nu de eerste larven de aardappelplanten aan het belagen zijn zou ik spuiten met Spruzit van ecostyle. Is gewoon verkrijgbaar bij elk tuincentrum. Succes Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
DVL Geplaatst: 15 juni 2010 Share Geplaatst: 15 juni 2010 Bij aveve is ook een middel verkrijgbaar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
LucV Geplaatst: 15 juni 2010 Share Geplaatst: 15 juni 2010 Veel controleren is een goede preventieve maatregel. Aan de onderkant van de bladeren leggen de kevers de eitjes. Pluk de bladeren waarop eitjes en larven afgezet zijn en vernietig deze. omhoog zo zie je makkelijk de larven zitten en kun je de bladeren met de larven verwijderen. Regelmatig herhalen want de eitjes van de coloradokever zijn klein. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.