Daanknol Posted April 18, 2013 Share Posted April 18, 2013 Hallo, Ik had een vraag Kunje prei direct in de volle grond zaaien? Alvast bedankt mvg, Daan Knol Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted April 18, 2013 Share Posted April 18, 2013 Voorzaaien, ja! Op een warm en vruchtbaar strookje kun je je herfst- of winterprei zaaien. Aan het einde van de zomer/begin herfst zouden de zaailingen ongeveer 0.3 tot een halve cm. dik moeten zijn en moet je ze per stuk vrij diep uitplanten in een voor of gaten die je maakt met een pootstok. Prei groeit aan het begin zeer langzaam, heeft een lange groeiperiode en vraagt veel voedsel. Direct ter plekke zaaien waar je ze ook wilt oogsten misschien theoretisch ook wel kunnen, maar dan is het risico dat je niets krijgt (heel kleine en kwetsbare plantjes die veel ruimte innemen) groot. Bovendien zorgt het verplanten en de diepte van het overpoten er voor dat er zich een lange schacht vormt. En die vooral wil je op tafel. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts