Pimschepers Posted April 19, 2013 Share Posted April 19, 2013 Hallo allemaal, 2 jaar geleden heb ik zaadjes gekocht van een aardbei en veel te dicht op elkaar zaait en zo naar buiten geplant.Het resultaat waren minuscule aardbeien van ongeveer een halve centimeter in diameter.Nooit meer naar omgekeken tot vandaag. Ik heb ze gerooid en geprobeerd uit elkaar te trekken.In totaal waren het 5 bosjes, en 1 bosje bestond uit 20 plantjes. Nu zij de verschillende planten onderin vastgegroeid? 1. Was het in het begin 1 plantje, en zijn dit uitlopers vanuit de wortel, kan dat?2. Moet ik van bv. foto 3, de 2 buitenste stengels verwijderen en dan terug planten, of zo in geheel?3. Ik heb veel wortels beschadigd met het uit elkaar halen, sommigen hebben maar 2 cm wortelstelsel overgehouden. Gaat de plant zich nu de eerste komende tijd nieuwe wortels aanmaken of wordt dit niet meer wat?4. Hoe kan ik deze groei bevorderen, want de meesten hadden al nieuwe blaadjes aangemaakt. Alvast bedankt, Mvg Pim Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted April 20, 2013 Share Posted April 20, 2013 Ik zou ze gewoon allemaal inplanten in een goed bemeste grond en kijken wat er nog van komt....ligt er ook een beetje aan of het doordragers zijn of niet....mogelijk dit jaar geen of weinig oogst. Kleine aardbeien had ik ook daar waar ik geen water en mest extra gaf. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts