Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Aarbeien in pot watergeven


ruben83

Aanbevolen berichten

Wie heeft hier ervaring mee? Ben dit jaar voor het eerst gestart met enkele dingen in pot. Ik lees me er eerst wat op na zodat ik meeste info heb. Heb braambessen in een 18l bak, laagstam zelfbestuivende krieken in 60l pot, 2 maal 18l met mini tomaatjes, een professionele kweekbak met tien aardbeiplantjes, en een toren met 11 aardbeiplantjes (pvc buis hangend)

Het meeste over aardbeien is me voorlopig duidelijk maar toch twijfel ik nog een beetje ivm water geven. Ik lees overal dat dit zeer belangrijk is niet te nat, niet te droog. Maar hoe bepaal je dat, wat is niet te nat en niet te droog?

Met mijn andere planten doe ik het volgende maak alles nat tot de pot water doorlaat, daarna wacht ik tot de grond (2cm ander het opervlak) droog word en herhaal ik het volledig natmaken. Is dit ook voor de aardbeien goed of hoe doen jullie dat?

 

Met vriendelijke groeten,

Ruben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voel aan de pot... Als ie licht is, geef ik water bij... Als ie nog zwaar voelt, laat ik het

 

Ik zorg er wel voor dat ze niet met hun voetjes in het water staan, maar voor de rest krijgen ze meestal gewoon water met de rest van de tuin. Aardbeien staat hier wel lekker zonnig, dus als er eenmaal vrucht in zit, krijgen ze gewoon iedere dag een klets!

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...