Geplaatst: 29 april 201312 j Auteur Hoe weet ik dan wanneer ik blad moet plukken en hoeveel blad moet je plukken
Geplaatst: 29 april 201312 j Je moet het zo zien... Nu, ben je je plant aan het redden van de "ondergang" so to speak... Overleven dus, niet om extra veel vrucht te plukken. Om te overleven heeft de plant blad nodig, zeker geen vrucht, die zou ik helemaal verwijderen. Straks, als de plant weer lekker en gezond is, dan kun je wat blad verwijderen (zijscheuten uit de oksel bijvoorbeeld), om zo meer licht, vocht en voeding aan de groeiende vrucht te geven. Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Geplaatst: 29 april 201312 j .... en dat geen water meer geven , is nu belangrijk omdat de plant ook niet meer verdampt ! Geen blad = geen verdamping. Hij leeft nog wel. De mand met de huidige aarde is vochtig zat voor nu, en voor een tijdje. Pas als de plant weer bladeren heeft kun je de normale verzorging weer op je nemen. Nu niet meer doen. De tomaten moet je voor verloren beschouwen. Verder afrijpen zal nauwelijks lukken nu. Einde seizoen kan je wel blad wegnemen voor afrijpen laatste vruchten ( ook niet ál het blad trouwens ), maar nu zitten we helemaal vóór in het seizoen. Buiten zijn er nu nog helemaal geen tomaten. Geen planten ook trouwens.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.