Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Kruidenbotercreme

Danuta

Recommended Posts

Boter, kamertemperatuur en lekker zacht dus in de staande mixer met vlinderattachement, ik heb dit nog nooit gemaakt het een handmixer maar men heeft mij verteld dat dit ook gaat.

En flinke hoeveelheid bieslook, peterselie, knoflook of welke mix men ook lekker vind. Een weinig zout naar smaak, altijd zuinig met de zout in boter aangezien vet een smaakdrager/versterker is.

Boter mals draaien op een lage snelheid, kruiden toevoegen en eventueel zout totdat men tevreden is en de boel goed gemixt.

Nu op hoge snelheid 10 minuten mixen,er ontstaat nu een lichte zachte creme.

Porties verdelen over folie, inrollen en mooi rollen van vormen, op laten stijven in de koelkast, uitnemen en in handzame schijfjes snijden en los invriezen. Uiteraard te gebruiken als kruidenboter ontdooid op stokbrood enz maar ook een of 2 schijfjes uitnemen om op een gebraden stukje vlees, aardappelen, groente etc te laten smelten.

MVG

Danuta

MVG

Danuta

Ik heb ook eens wat ansjovis er door heen gedaan ,is ook erg lekker.

Ik maak meestal bij de bbq verschillende soorten kruidenboters,met tijm,rozemarijn,eigenlijk alle kruiden wel die in mn tuin staan,heerlijk!