Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Aardbei-toren


ruben83

Aanbevolen berichten

Ja ik weet dat het plan mits betaling was, maar zelfs als ik mits betaling probeerde kreeg ik het bestand niet gedownload.

Het zou gewoon handig zijn om te berekenen hoeveel hout ik ongeveer nodig heb, maar het zal inderdaad zo ook wel lukken.

Ik heb ergens een plannetje gevonden voor een toren van ongeveer 1,20 meter hoog en ik hoop gewoon het dubbel hout, dan zullen we zeker toekomen om een hogere toren te maken. Gaat mooi staan in mijn tuin en lijkt me ook wel praktisch en plaatsbesparend.

Weet jij toevallig tot wanneer je nog scheuten van de aardbeienplanten kan zetten? Veel van mijn plantjes hebben nog te weinig worteltjes, daarmee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik heb hier zelf een 100-stekjes genomen thuis, momenteel staan ze nog in potjes. Ze groeiden/geraakten met hun worteltjes niet het zand omdat ze op plastiek staan, vandaar. Hopelijk krijgen ze in de potjes snel worteltjes. Heistmarkt daar loop ik heeeeel vaak rond op zondag wel . Is maar 20 minuutjes rijden van hier thuis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik weet dat het plan mits betaling was, maar zelfs als ik mits betaling probeerde kreeg ik het bestand niet gedownload.

Het zou gewoon handig zijn om te berekenen hoeveel hout ik ongeveer nodig heb, maar het zal inderdaad zo ook wel lukken.

Ik heb ergens een plannetje gevonden voor een toren van ongeveer 1,20 meter hoog en ik hoop gewoon het dubbel hout, dan zullen we zeker toekomen om een hogere toren te maken. Gaat mooi staan in mijn tuin en lijkt me ook wel praktisch en plaatsbesparend.

Weet jij toevallig tot wanneer je nog scheuten van de aardbeienplanten kan zetten? Veel van mijn plantjes hebben nog te weinig worteltjes, daarmee.

Carmen als je deze link volgd kan je precies zien welke stukken van elk je nodig hebt. is wel in het engels .

http://myoutdoorplans.com/planter/strawberry-tower-plans/

mvg pirrewiet / luc

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later ...
  • 3 weeks later...

Ik heb vandaag een rozenzuil bij de kringloop gevonden en wil daar een een aardbeientoren van maken.

Zo eentje:

image84041382211134.jpg

Ik dacht om een zuil worteldoek te maken en die er in te hangen en te vullen met aarde en dan rondom gaten te maken waar de aardbeien uit kunnen groeien.

Maar misschien geeft dat problemen als de grond inklinkt.

Iemand misschien nog een beter idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 years later...

Wij zijn ook van plan een aardbeientoren te bouwen, zo'n pyramidevormige. Mijn plan is om op de zonzijde de aarbeien te planten en op de andere (shaduw) zijdes mijn kruidenplantjes. Ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen.

 

Ik heb ondertussen wel vragen die misschien mensen hier kunnen beantwoorden. Onze tuin is hopeloos, met weinig zon. Hoeveel zon hebben aardbeien nodig om te groeien en bloeien? Lukt dat met alleen ochtendzon?

 

Heeft iemand een biologisch verantwoorde tip voor het beschermen van het hout? De meeste verf en beits lijkt mij niet zo biovriendelijk. Is er misschien speciale beits in omloop?

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...