snowie Geplaatst: 3 mei 2013 Share Geplaatst: 3 mei 2013 Hallo allemaal, ik heb momenteel 10 bato bakken met aardbeien staan en er beginnen allemaal vruchtenstengels te komen. Alleen ik zie 2 verschillende kan dat kloppen?stengel bij mijn aardbeienplanten in vollegrond is zeg maar 1 stengel waaruit weer 3 bloemen komen.andere stengel in mijn batobakken is dat gelijk uit de kern van de plant allemaal 1 stengeltjes met 1 bloem eraan komt.duiden deze verschijningen op bepaalde soort of? (ik weet namelijk de soort niet van de plant die in bato bakken staan, en de planten in de vollegrond die kan ik na vragen) ps. ik heb een zak kunstmestkorrels (rozige) kan je die gebruiken voor aardbeienplanten? zo ja, hoeveel? gr. Snowie Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bee Geplaatst: 3 mei 2013 Share Geplaatst: 3 mei 2013 Ik ben puur uit nieuwsgierigheid eens gaan zien bij mijn aardbeien maar het zijn allemaal steeltjes met meerdere bloemen eraan, zowel bij de doordragers als de junidragers... Aangaande je roze korrels, als het DE roze korrel is dan zou de NPK 16/18/25 moeten zijn ? Als ik vergelijk met Kristalon oranje wat aangeraden werd hier op het forum voor aardbeien in substraatbakken dan is de verhouding daar 6/12/36 maw toch iets totaal anders. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
snowie Geplaatst: 4 mei 2013 Auteur Share Geplaatst: 4 mei 2013 Oke bedankt hier nog een aantal foto's: bij deze komen ze rechtstreeks uit de kern: Oke die voeding is idd wat anders maar kan je het wel gebruiken?? ik heb het namelijk gehad van een vriend..en zonde om zo te laten liggen.? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bit Geplaatst: 4 mei 2013 Share Geplaatst: 4 mei 2013 (aangepast) Als ik de foto's bekijk is het volgende het geval. Bij de ene soort is er inderdaad een langere steel , met daarop de tros bloemsteeltjes en bloemknoppen. Van mijn soorten die ik heb staan, heeft Lambada dit bv erg sterk. Ostara ook, en nog wel een paar, ( zo uit mn hoofd hoor) . Die andere heeft in wezen hetzelfde, maar is de steel extreem kort. Daardoor lijkt het alsof elk bloemsteeltje uit de bladrozet komt. Als je echt goed kijkt, is er wél een steel, maar een hele korte, of zelfs zo kort dat ie nauwelijks te zien is. Cambridge Favorite is bij mij zo'nvoorbeeld , en Frau Mieze Schindler ook wel ( wel een steel te zien ) Het is dus het verschil in steellengte, en daarmee overigens ook wel het gemak met plukken. 4 mei 2013 aangepast door Gast Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bee Geplaatst: 4 mei 2013 Share Geplaatst: 4 mei 2013 Niets mis met je plantjes volgens mij.Ik zou die roze korrel niet gebruiken, oa veel te veel stikstof in verhouding tot wat ze aanraden, je kan je plantjes verbranden. Zoals je zelf zegt je hebt het gekregen dus geen verlies voor jou, zou zonde zijn moest je wel je plantjes verliezen daardoor.Heb je geen moestuin of bloemenborders daar kan je het eventueel wel gebruiken maar het blijven chemische stoffen natuurlijk... Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
snowie Geplaatst: 4 mei 2013 Auteur Share Geplaatst: 4 mei 2013 Ja zeker heb ik een moestuin zie mijn seizoen voor foto's blog/snowie/ Waar kan je deze kunstmestkorrel voor gebruiken? welke soorten groente? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
gerbera Geplaatst: 5 mei 2013 Share Geplaatst: 5 mei 2013 Goedemorgen!Ik sluit me aan bij deze topic, hopelijk is mijn vraag niet te veel o.t. Dus, ik heb ook aardbeien planten staan maar naast de echte planten, die echte lekker vruchten maken, heb ik ook wat ik"neppe aardbeien" noem, die maken ook vruchten maar die smaken naar niks! Mijn vraag is: hoe kan ik de echte planten van die andere onderscheiden? Als er vruchten zijn, zijn de neppe klein (ze lijken op bosaardbeien), maar ik wil graag de planten daarvoor kunnen spotten , want ik ben nu mijn planten aan het verplaatsen en ik wil alleen de goede planten behouden. Hebben jullie dit probleem ook?Bedanktgrilaria Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bee Geplaatst: 5 mei 2013 Share Geplaatst: 5 mei 2013 Gerbera, in het topic "aardbeizaailing" is dit aan bod gekomen daar staat alles mooi beschreven Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bee Geplaatst: 5 mei 2013 Share Geplaatst: 5 mei 2013 snowie, dat staat op de zak maar misschien heb je die niet meer dus eventjes een foto genomen wat ze erop zetten...en terwijl ik dat deed zag ik dat er ook aarbeien op vermeld staan...dus de fabrikant zou het wel doen dosering is per m² Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
gerbera Geplaatst: 5 mei 2013 Share Geplaatst: 5 mei 2013 Gerbera, in het topic "aardbeizaailing" is dit aan bod gekomen daar staat alles mooi beschreven Bee, harstikke bedankt!Ik kon niks vinden daarom mijn vraag hier.Ik ga zo kijken!BedanktGrilaria Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 5 mei 2013 Share Geplaatst: 5 mei 2013 Weer terug on-topic graag (vooral de vraag over de roze korrels is nu wel beantwoord.) Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.