Stephanie777 Posted May 5, 2013 Share Posted May 5, 2013 Op de site van Diana las ik dat ze van de hoofdstengel van de paprikaplant de eerste 10 bladeren van de stengel verwijderde om de groei van blad en straks vrucht te bevorderen. Ik kom er echter niet achter wanneer je dat moet doen. Als het plantje nog klein is (zoals de mijne, zie foto) of wachten tot ie wat groter is?En er staat dat je de eerste 10 bladen moet verwijderen. Zijn dat echt 10 blaadjes, of 10 bladparen? En de kiembladeren meegeteld? Dus ook eraf?Alvast bedankt voor evt antwoorden! Al schrijvende begint eigenlijk het inzicht al te komen.. het lijkt me haast onmogelijk om al zo vroeg blad te verwijderen, dat heeft hij toch nodig voor de fotosynthese...? Een gekocht plantje: Een puntpaprika gekweekt uit zaad: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nanda Posted May 5, 2013 Share Posted May 5, 2013 Voorlopig zou ik het blad er nog aanlaten. De plant gebruikt de bladeren om voedsel aan te maken en van te groeien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Itoero Posted May 5, 2013 Share Posted May 5, 2013 Ja, zo'n jong plantje moet je niet snoeien.Ik weet niet of het altijd zo is, maar vaak, als de paprika of peper in 2 vertakt, krijg je heel wat jonge blaadjes aan de hoofdstengel...die neem ik weg.Ook gekrulde of verbrande blaadjes neem ik weg.En de eerste bloemknoppen verwijder ik. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts