Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Verzorging paprika


Stephanie777

Aanbevolen berichten

Op de site van Diana las ik dat ze van de hoofdstengel van de paprikaplant de eerste 10 bladeren van de stengel verwijderde om de groei van blad en straks vrucht te bevorderen. Ik kom er echter niet achter wanneer je dat moet doen. Als het plantje nog klein is (zoals de mijne, zie foto) of wachten tot ie wat groter is?

En er staat dat je de eerste 10 bladen moet verwijderen. Zijn dat echt 10 blaadjes, of 10 bladparen? En de kiembladeren meegeteld? Dus ook eraf?

Alvast bedankt voor evt antwoorden!

 

Al schrijvende begint eigenlijk het inzicht al te komen.. het lijkt me haast onmogelijk om al zo vroeg blad te verwijderen, dat heeft hij toch nodig voor de fotosynthese...?

 

Een gekocht plantje:

20130505091718resized69891367738731.jpg

 

Een puntpaprika gekweekt uit zaad:

20130505091738resized19751367738733.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, zo'n jong plantje moet je niet snoeien.

Ik weet niet of het altijd zo is, maar vaak, als de paprika of peper in 2 vertakt, krijg je heel wat jonge blaadjes aan de hoofdstengel...die neem ik weg.

Ook gekrulde of verbrande blaadjes neem ik weg.

En de eerste bloemknoppen verwijder ik.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...