Sanne2 Posted May 9, 2013 Share Posted May 9, 2013 Ik heb vorige maand 2 frambozenstruiken geplant. Nu heb ik een fertometer gekocht, en deze geeft bij de frambozen aan dat ik moet bemesten.Ik kan alleen niet goed op internet vinden welke meststof ik de frambozen kan geven. Heeft iemand tips? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danuta Posted May 9, 2013 Share Posted May 9, 2013 Hi Ik geef ze een bio mest speciaal voor bessen en aardbeien, zijn korrels die zeer langzaam voeding afgeven, wat erg prettig is voor frambozen daar die graag van gelijkmatigheid houden )..ik doe dat nu en minstens nog een keer in augustus en het werkt perfect.... stalmest en of compost is ook goed, slechts oppervlakkig inwerken (frambozenwortels zitten dicht aan de oppervlakte.Als je een kunstmest van welk merk dan ook wilt gebruiken dan kijk op de verpakking de hoeveelheid stikstof na, niet hoger dan een % of 15.... en beter een weinig wat vaker mesten dan veel in 1 keer.... MVG Danuta Quote MVG Danuta Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sanne2 Posted May 9, 2013 Author Share Posted May 9, 2013 Hoi danuta, Ik heb wel DCM aardbeienmest staan. Zou dat ook kunnen?Deze heeft een NPK van 6-5-10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danuta Posted May 9, 2013 Share Posted May 9, 2013 Ik zou niet weten waarom niet, is ongeveer het zelfde wat ik heb voor aardbeien en ander klein fruit. MVG Danuta Quote MVG Danuta Link to comment Share on other sites More sharing options...
Victorus Posted May 10, 2013 Share Posted May 10, 2013 Aardbeien en frambozen gebruiken dezelfde meststof. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts