Geplaatst: 9 mei 201312 j Hallo! Ik ben vandaag weer eens gaan snuffelen in GroenRijk En ik moet zeggen dat ik voor mij goed heb ingeslagen niet qua kruiden maar ook qua andere plantjes. Ik heb namelijk mezelf een Sempervivum 'Commander Hay' gekocht waar enorm blij mee ben omdat dit rotsplantjes zijn en deze goed uitkomen voor de rotsen die wij in het voortuintje hebben maar wil eerst wachten op de eerste uitlopers.Hij word ook wel Huislook genoemd. Deze plant verspreid zich makkelijk tussen rotsen dakpannen.En deze plant heeft bijna geen water nodig omdat hij water vasthoud in zijn blad, je zou hem bijna kunnen verwaarlozen.Hij is winterhard en blijft groen in de wintermaanden en kleurt Ruby in de warmere maanden en krijgt dan een bloem. Deze plant houd ook van de volle zon!Hij behoort ook thuis in de cactus-familie.Als ik mijn uitlopers heb dan ga ik deze doorverkopen, want ik vind dat deze plant mooie kleuren meedraagt en deze best gezien mogen worden! Verder heb ik mijn moeder blij gemaakt met ook een vetplant waarvan ik nog niet de naam weet maar ik denk dat ik het eigenlijk moet beschrijven als: ''De vetplant die iedereen wel eens gezien heeft/kent'' Nou ze was er superblij mee! Verder heb ik mijn moeder een Lavendel struik gekocht die nu netjes in de voortuin staat te genieten van zijn nieuw plekje, ze wilde hem meteen planten dus zijn mijn vader en moeder meteen begonnen. Het komt omdat wij aleens eerder een Lavendelstruik hebben gehad in de voortuin en deze is kapot gemaakt door de buurtjongetjes die dit grappig vonden. Nou ze was best verdrietig, omdat lavendel haar rustig maakt en als deze nieuwe struik helemaal volwassen genoeg is ze de toppen kan knippen en in huis kan hangen/leggen. Dus een vervroegd moederdagcadeautje voor mijn lieve mams!!!! ( maar er komt nog meer voor haar ) En ik heb zelf nog ingekocht voor mijn moestuintje. 4x broccoli plantjes 4 x ijsbergsla (ik had hier ergens gelezen dat ze makkelijk en snel gaan als ik het goed heb dus heb deze meegenomen omdat wij veel ijsbergsla eten!) Dit was het hahaha mijn verhaal weet niet of dit hier gepast is maargoed! Groetjes vanuit Limburg! Ben een beginner, alle kleine beetjes helpen. Leer hier heel veel om uit te groeien tot een echte MOESTUINIER!
Geplaatst: 9 mei 201312 j Deze (persoonlijke) berichten passen beter hier: Moestuin seizoen - logboek
Geplaatst: 9 mei 201312 j Auteur Oke bedankt! Ben een beginner, alle kleine beetjes helpen. Leer hier heel veel om uit te groeien tot een echte MOESTUINIER!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.