Lofra Posted May 14, 2013 Share Posted May 14, 2013 Ik zie vanmorgen , toen ik van plan was de koolbladeren op te binden om te kunnen gaan kroppen, dat er al bloedvorming te zien was.Moet ik die bloemknopjes eerst wegknippen voordat ik het geheel opbind?Zo niet , is de kool dan nog wel te redden en ook eetbaar, of gaat de smaakkwaliteit achteruit.Ik ben nog maar een leek in het moestuinen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danuta Posted May 14, 2013 Share Posted May 14, 2013 http://www.plantaardig.com/groenteninfo/chinese_kool.htm Ik weet niet waar je hem hebt staan, kas of buiten? MVG Danuta Quote MVG Danuta Link to comment Share on other sites More sharing options...
wijo Posted May 14, 2013 Share Posted May 14, 2013 Chinese kool schiet gemakkelijk door. Wanneer het te droog is maar vooral wanneer je het te vroeg zaait. In de verwarmde kas pas vanaf eind april zaaien (overdag 20 graden en 's nachts 15 graden) In de volle grond vanaf 10 juli tot half augustus. Je kunt wel later zaaien maar dan in september uitplanten in de onverwarmde kas. Overigens geeft verplanten ook weer een verhoogde kans op doorschieten. Quote Met vriendelijke groet,Wim. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts