Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Van de week, al kruipende door de tuin, kwam ik weer de appels tegen. Wat een heerlijke geur kwam daar langs. Ik moest maar weer eens gaan ruiken. De appel 'Princesse Noble' vond ik het lekkerst. De Notarisappel geurde als 2e het best. Wat een geur. Iets van lathyrus ofzo.

Vanmiddag moest ik maaien op het complex. Een strook gras waar appels in staan. Die geurden ( veel meer bloesem ) tegen de klippen op ! Wat een genot.

Dan kwam ik langs de blauwe regen. Jonge plant, dus weinig bloemen. Neus er in. Dat beloofd wat voor de toekomst

Geplaatst:

Inmiddels geurt de sering ook weer heerlijk zowel op het complex als in mijn achtertuin.

Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Vanmiddag moest ik al kruipend een net vastpinnen op de bodem. Kruipend kris kras door van alles heen. Zat ik over de rij tuinbonen gehurkt.

Nou stink ik niet héél erg dacht ik zelf. Maar om nou te zeggen dat ik héél erg lekker ruik, is ook niet zo. Gehurkt op de grond half over de tuinbonen, ondertussen ook gelijk maar het onkruid tussen de tuinbonen wegplukkend, rook ik iets heel lekkers. Iets van zeep ?. Iets onnatuurlijks bijna. W-C verfrisser ? Raar dus.

Bleken dat de tuinboon-bloemen te zijn ! Die staat volop in bloei. Echt heel rijk. Neus er in. En ja hoor. Wát een geur !

Ik moet het echt iedereen aanbevelen. Ik had die geur nog nooit waargenomen bij tuinbonen. Wat een geur ( wel heel licht / vluchtig ). En het was warm-zonnig.

Veel véél bijen en hommels daar trouwens.

Geplaatst:

Héé wat leuk BIt, die ervaring had ik ook deze week. Tuinbonen, duivenbonen... ik snapte er niks van... een zoete geur... nog nooit eerder geroken, Een dag later nog maar eens getest: Ja, echt, die bloemen geuren lekker.

Echt grappig dat jij dat ook net ervaren heb. Ik dacht altijd dat ze geurloos waren.

Ik ben net een paar maanden gestopt met roken, dus ik gooide het er op dat ik nu kennelijk scherper kan ruiken...

• 5 maanden later ...
Geplaatst:

Rozen. Rozen zijn natuurlijk beroemd om hun geur. Althans, ze kúnnen geuren. Helaas geuren lang niet alle rozen.

Maar goed, déze dus wel. Een rijke diepe volle geur; iets zoet, kruidig, maar vooral zwáár en beklijvend.

Het is de roos 'Etoile de Hollande'. In dit geval de klimmende variant.

De roos had ik al in N-Fr. Daar zit hij aan de voorkant van het huis. Een paar jaar geleden heb ik eens laat in oktober op het eind van de middag een laatste bloem geplukt uit de grote struik. Het was geloof ik echt haar laatste bloem. Het kan nogal fris worden in ons huisje daar. De houtkachel gaat dan aan en tijdens het opstoken, net voor het eten plukte ik die roos. We gingen een uurtje later eten in de inmiddels opgewarmde eetkeuken. We komen binnen en wat ruik ik ? Die ene roos. De hele keuken rook er naar. 1 roos. Echt waar. Van 1 roos.

Die roos moest ik natuurlijk ook op mijn huidige moestuin hebben. Hij staat er sinds dit voorjaar en bloeit nog. Zo op de foto, vind ik haar eigenlijk niet eens echt mooi. Een roos is een roos is een roos. Wel leuk, maar wat zou het.

Laat ik het houden op: een gewone rode roos.

Maar die geur !! Je mag me er om wakker maken.

2014-09-30-1722861412282385.21

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...