mijnspeeltuin Posted May 16, 2013 Share Posted May 16, 2013 Ik heb een Dutch oven gekocht. Dat is een grote gietijzeren ketel die je op een briketten vuurtje kunt gebruiken, je kunt ook briketten op de deksel leggen waardoor het .... ja juist! een oven wordt. Lijkt me erg leuk om heerlijke stoofgerechten in te maken en hij kan ook mee als we gaan kamperen met onze retro caravan. Nu ben ik op zoek naar lekkere recepten, heeft iemand ervaring met zo'n pan?Ik heb al een mooi recept voor langzaam gegaarde varkensbuik, ( drie uurtjes sudderen) zodra het piesweer over is ga ik daar maar eens mee starten. Quote In de kern van alle problemen schuilt een kans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danuta Posted May 16, 2013 Share Posted May 16, 2013 Je kunt hem gebruiken voor alle 'slow cooker' recepten die je kunt vinden, of zoek eens onder crockpot recepten, noknead bread etc. MVG Danuta Quote MVG Danuta Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boerinneke Posted May 16, 2013 Share Posted May 16, 2013 Toen ik de titel van je topic las dacht ik in eerste instantie aan een ander soort Dutch oven Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mijnspeeltuin Posted May 16, 2013 Author Share Posted May 16, 2013 Wat voor een dan bestaan er nog meer soorten? Quote In de kern van alle problemen schuilt een kans Link to comment Share on other sites More sharing options...
eelzuhtjuh Posted May 16, 2013 Share Posted May 16, 2013 Ja een scheet laten onder de dekens noemen ze ook een dutch oven. En dan vooral het effect wat het heeft op de bedgenoot als er even met de dekens wordt gewapperd of als je je omdraait. Ik moest dan ook wel even lachen bij het zien van de topic titel.Maar goed eeeeerg off topic. Er staan best wat leuke filmpjes op youtube met recepten over hoe je bijvoorbeeld kip maakt. Quote https://eelzuhtjuh.blogspot.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
mijnspeeltuin Posted May 17, 2013 Author Share Posted May 17, 2013 ieeeeeuwwww zijn er echt mensen die zulke vieze dingen doen? Ik zou direct echtscheiding aanvragen lijkt mij een heel gegronde reden. Quote In de kern van alle problemen schuilt een kans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts