hacatta Posted May 20, 2013 Share Posted May 20, 2013 Heey, Een paar dagen geleden zag ik dat er rode beestjes bij mijn rucola en koolrabi zitten.De bladeren zijn aangevreten maar toch lijkt dat meer op het werk van slakken en heb ik de beestjes niet 1 keer op de bladeren zien zitten maar er onder.Zijn ze schadelijk? Ook zijn de paprika plantjes en de annenas kers die ik heb aan het verkleuren in de tunnelkasje die ik heb. Is dit meeldauw?En zo ja moet ik ze dan weg gooien?,en waarom zit het alleen in men tunnel. Alvast bedankt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danuta Posted May 20, 2013 Share Posted May 20, 2013 Waarschijnlijk fluweelmijt, niet schadelijk. MVG Danuta Quote MVG Danuta Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted May 20, 2013 Share Posted May 20, 2013 Inderdaad, niet schadelijk. Het blad van de ananaskers en paprika's is waarschijnlijk verbrand door zonlicht. Komt veel voor bij het van binnenshuis verplaatsen naar een kas of buiten. De plant maakt vanzelf weer nieuwe bladeren aan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hacatta Posted May 20, 2013 Author Share Posted May 20, 2013 Bedankt allemaal.Nu weet ik in iedergeval dat mijn eerste seizoen niet meteen aan het begin in deugen valt.^^Bedankt voor het snelle reageren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted May 20, 2013 Share Posted May 20, 2013 Waarschijnlijk fluweelmijt, niet schadelijk. voor de plantjes maar als de jonkies je bijten jeukt het wel flink Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts