peeterke Posted May 25, 2013 Posted May 25, 2013 Vorig jaar een Josta geplant die toen niet veel deed qua vrucht.Geen snoei uitgevoerd, maar nu is het "probleem" dat de struik niet alleen breed en dicht wordt maar ook nog veel grondscheuten maakt. Wat te doen? en wanneer ? Overigens wel vruchtzetting. gr Kees Quote
RobO Posted May 25, 2013 Posted May 25, 2013 grondscheuten hebben we hier niet op de josta, snoeien doen we niet veel maar de struiken zijn pas 3 jaar oudlinkje Quote
angela († maart 2025) Posted May 26, 2013 Posted May 26, 2013 De man waar ik mijn Josta bessen vandaan heb zij dat als ze te groot worden je een stuk van de wortels af moet steken, nu heb ik ze pas dit jaar gezet dus ik heb het nog niet geprobeerd. Quote
RobO Posted May 26, 2013 Posted May 26, 2013 onze tuinbuur heeft josta's van 12 jaar oud, het waren struiken van 2 m hoog en breed, dat ging wel ok zonder wortelsteken nu heeft ze ze laten snoeien tot 40 cm boven de grond, om te verjongen, ik ben benieuwd.... zelf heb ik een paar stekken van mijn eigen struik genomen. dat gaat prima en is niet moeilijk, dus ik zou ze verjongen door te stekken en de oude opruimen als de stekken een jaar of 3 zijn Quote
Recommended Posts