Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Hartgespan thee

Kassiopei

Recommended Posts

Heeft iemand misschien ervaring met thee van hartgespan?

Ik las dat hij mooie geneeskrachtige eigenschappen heeft, o.a. rustgevend en hartversterkend.

Ik heb de leonorus sibiricus, deze wordt ook medicaal gebruikt, maar een andere naam voor deze soort is ook marihuanilla, omdat de effecten zouden lijken op die van marihuana.

En dat is weer niet de bedoeling.

Misschien heeft het iets met de dosering te maken?

Of zou een tinctuur in dit opzicht beter kunnen zijn dan thee?

Ik weet wel dat de leonorus cardica, zo geloof ik dat hij heet, die "bij-werking" niet heeft, maar ja, die staat niet in mijn tuin.

Ben benieuwd, lijkt me leuk om er toch iets mee te kunnen doen.

• 4 weeks later...

Ik heb wel een hartgespan, maar weet niet welke. Ik stop graag van alles uit mijn tuin in de thee, maar ga eerst maar eens uitzoeken welke ik heb. Lie vind juist diegene met de "extra" werking dan wel weer leuk

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Ah , daarvoor worden de bladeren (edit: en de toppen) gedroogd en opgerookt weet ik inmiddels.

Ook wel als thee, maar daar las ik vooral teleurstellende ervaringen over, en dat komt mij dan weer wel goed uit

De bladeren van de sibiricus zijn spitser ingesneden, en ze lijken wel wat op marihuana.

Ben er nog niet helemaal uit wat ik doe met deze, doe dit voor het eerst, en ben daarom ook wel wat voorzichtig.

Ik probeer de gewone nog te zaaien, als het lukt ga ik ik daar tinctuur van maken, daar vind ik wel beschrijvingen van.

Ik zei het met een knipoog (had inmiddels ook al zaad van de cardiaca), maar vond net het zakje met het oorspronkelijke zaad terug.

Hier blijven ze wel in de tuin staan, ik vind ze erg mooi, en elke plant maakt elk jaar heel veel nieuwe zaailingen.

Ik heb ze over, dus als je interesse hebt, laat maar weten.

Ah, mooi, en ja, dat is wel een eind

De cardiaca die ik pas zaaide kwam vandaag boven, zaaien kan ook nu waarschijnlijk nog wel, de zaailingen in de tuin zijn ook nog steeds aan het opkomen.

Ik verwacht ook wel dat het kan, en laat anders alsnog maar weten, zaad oogsten doe ik in het najaar so wie so weer.

Ik hoef er eigenlijk niks voor terug, maar kon het toch niet laten om even te kijken , en eh, mocht je nog wat over hebben van de franse veldsla, dan zou ik dat wel heel leuk vinden!

• 8 months later...