Posted May 29, 201312 yr Heeft iemand misschien ervaring met thee van hartgespan?Ik las dat hij mooie geneeskrachtige eigenschappen heeft, o.a. rustgevend en hartversterkend.Ik heb de leonorus sibiricus, deze wordt ook medicaal gebruikt, maar een andere naam voor deze soort is ook marihuanilla, omdat de effecten zouden lijken op die van marihuana.En dat is weer niet de bedoeling. Misschien heeft het iets met de dosering te maken?Of zou een tinctuur in dit opzicht beter kunnen zijn dan thee? Ik weet wel dat de leonorus cardica, zo geloof ik dat hij heet, die "bij-werking" niet heeft, maar ja, die staat niet in mijn tuin.Ben benieuwd, lijkt me leuk om er toch iets mee te kunnen doen.
June 25, 201312 yr Ik heb wel een hartgespan, maar weet niet welke. Ik stop graag van alles uit mijn tuin in de thee, maar ga eerst maar eens uitzoeken welke ik heb. Lie vind juist diegene met de "extra" werking dan wel weer leuk We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
June 25, 201312 yr Author Ah , daarvoor worden de bladeren (edit: en de toppen) gedroogd en opgerookt weet ik inmiddels.Ook wel als thee, maar daar las ik vooral teleurstellende ervaringen over, en dat komt mij dan weer wel goed uit De bladeren van de sibiricus zijn spitser ingesneden, en ze lijken wel wat op marihuana. Ben er nog niet helemaal uit wat ik doe met deze, doe dit voor het eerst, en ben daarom ook wel wat voorzichtig.Ik probeer de gewone nog te zaaien, als het lukt ga ik ik daar tinctuur van maken, daar vind ik wel beschrijvingen van.
June 25, 201312 yr Het gekke is dat ik denk dat ik gele bloemen heb..dat zie ik dan weer niet terug op het web..Morgen eens kijken.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
June 25, 201312 yr Author Dat is inderdaad vreemd.Ik heb net een update geplaatst, op de verticale overzichtsfoto staan helemaal onderaan hartgespan zaailingen.Misschien heb je er iets aan.
June 27, 201312 yr Het duurde even, maar hier is hij dan, de foto van mijn hartgespan.Geen gele bloemen dus We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
June 27, 201312 yr Author Ah, dus toch hartgespan, dat is de cardiaca, die zonder bijwerkingen Ruilen? Al veel verder dan hier!
July 4, 201312 yr Author Ik zei het met een knipoog (had inmiddels ook al zaad van de cardiaca), maar vond net het zakje met het oorspronkelijke zaad terug.Hier blijven ze wel in de tuin staan, ik vind ze erg mooi, en elke plant maakt elk jaar heel veel nieuwe zaailingen.Ik heb ze over, dus als je interesse hebt, laat maar weten.
July 4, 201312 yr Nou eigenlijk best wel graag.Kan ik je iets anders aanbieden..is er iets wat je zoekt? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
July 4, 201312 yr Author Leuk! Ze zijn wel goed tot eind 2013 zag ik.Zelf denk ik niet dat het een probleem is, maar misschien voor jou wel?(Ik zou dan zelf denk ik alvast een deel zaaien als de plant zelf ook het zaad laat vallen)
July 4, 201312 yr Totaal geen probleem denk ik...zal wel lukken. Het is jammer dat je niet in de buurt bent, ik heb zelfs drie planten zag ik... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
July 4, 201312 yr Author Ah, mooi, en ja, dat is wel een eind De cardiaca die ik pas zaaide kwam vandaag boven, zaaien kan ook nu waarschijnlijk nog wel, de zaailingen in de tuin zijn ook nog steeds aan het opkomen.Ik verwacht ook wel dat het kan, en laat anders alsnog maar weten, zaad oogsten doe ik in het najaar so wie so weer. Ik hoef er eigenlijk niks voor terug, maar kon het toch niet laten om even te kijken , en eh, mocht je nog wat over hebben van de franse veldsla, dan zou ik dat wel heel leuk vinden!
July 4, 201312 yr Prima de luxe! PB je adres maar, dan doe ik de mijne We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
March 9, 201411 yr Hoi kassiopei denk je dat dit het hartgespan van jouw zaad zou kunnen zijn? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
March 10, 201411 yr Author Je vraag voelt een beetje als gewekt worden uit mijn winterslaap hier op het forum Heb je een foto?
March 10, 201411 yr Author Dankjewel Nee, dat is hem niet.Ik heb gekeken of ik nog een foto had van vorig jaar, en ja, linksboven is hartgespan:
March 10, 201411 yr o, chips, dat is een hele andere Nog maar eens opnieuw zaaien dan..dank je wel! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
March 10, 201411 yr Author Graag gedaan en succes ermee!Hier trouwens ook nog geen zaailingen boven de grond, kan nog komen.