Ga naar inhoud

Wanneer weer zaaien doorschieters?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nu beginnen aardig wat groentes te schieten met de langste dag in zicht. Niet zo erg, want ik verzamel graag weer nieuw zaad. Maar ik vroeg me wel af wanneer ik op zijn vroegst die groentes weer kan zaaien zonder dat ze meteen weer schieten.

Ik heb wel eens veel later in het seizoen geprobeerd, maar dan groeiden ze eigenlijk nauwelijks meer, dus ik zoek Nasr het goede moment daar tussenin.

Het gaat dan bijv om paksoi, spinazie, raapstelen, mosterd, etc.

Geplaatst:

Omstreeks Juli kun je de meeste van de planten die bij lange (zomer)dagen snel doorschieten met wat meer zekerheid opnieuw zaaien.

Geplaatst:

Google even als je wil, volgens mij is er zelfs een speciale dag voor. Dat is als de natuur in juli zijn tweede jeugd in gaat. Het heet meen ik St Jans dag. (Leerde ooit zoiets bij het IVN, maar helaas beklijfde het dus niet..._

Geplaatst:

Ik zaai de genoemde groenten zelf wel gewoon in de zomer. Als je ze tijdig/jong oogst gaat dat prima. Daarna meteen de plant rooien, van een tweede keer snijden is geen sprake.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...