Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Framboos planten: uitlopers terugsnoeien?

Kassiopei

Recommended Posts

Vandaag een nieuwe aanwinst, een zomerframboos malling promise meegnomen bij de Aldi.

Ik heb al even gezocht op het forum, maar kon nog geen antwoord vinden op mijn vraag.

Het struikje bestaat uit 2 uitlopers, als ik het goed begrepen heb, zijn dat takken waar volgend jaar frambozen aan groeien.

Wat kan ik nu het beste doen na het planten?

Deze uitlopers laten zitten of misschien iets insnoeien?

Of helemaal terugsnoeien, zodat ik volgend jaar nog geen frambozen heb, maar wel een stevigere plant overhoud?

foto's:

p1070079-framboos33261370449228.JPG

p1070081-framboos83601370449248.JPG

Planten ( ik weet niet of het slim is, dit ( groot en lichtgroen ) blad zo uit de supermarkt in de volle zon te zetten ) en deze weken regelmatig water geven. Eventueel afschermen een dag of wat tegen de volle middagzon dus. Niet snoeien, lekker laten gaan. In najaar beslissen wat je eventueel tóch wegsnoeit / laat zitten. Eerst maar eens kijken hoe die aanslaat enzo.

Check voor het uitplanten maar goed of het stekje al wortels heeft. Heb er onlangs zo eentje gekocht in Eurotuin en bij het uitplanten bleek het om een stokje zonder meer te gaan. Gewoon in een potje geduwd en verkocht als plantje...