Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Toch een vraagje over paprika's en pepers:

De gewone paprika's hebben de laatste weken volop bloemen gemaakt, maar bevruchten is nog niet gelukt. Pepers hetzelfde.

Nu weet ik dat het nog heel vroeg is en er genoeg bloemen gaan volgen, maar is het nu zo dat de plant zelf (bij voldoende voeding) in de hoogte blijft groeien of niet?

De puntpaprika's en hot wax peppers worden overigens wel direct bevrucht en deze groeien prima.

Geplaatst:

Klopt ze groeien gewoon door, de hoogte in, nieuw blad, takjes, bloemen, etc. Overigens groenen ze ook door als ze wel vruchten zouden dragen.

Geplaatst:

Je kan zelf voor bij´tje spelen door bijvoorbeeld met een wattenstaafje de bloempjes onderling te bevruchten. Werkt hier goed, ben alleen te lui voor een wattenstaafje en doe het gewoon met mijn vingertoppen.

Geplaatst:

Pepers en paprika's zijn zelfbestuivers.

Je vindt stamper en meeldraden terug in één bloem.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Geplaatst:

Ik heb een plant ajuma pepers gekregen van een collega

Die heb ik gewoon met de hand bestuifd en er groeien inmiddels al een stuk of 3 pepertjes aan erg leuk om te zien! Ik wil er ook geen 100, want ik eet niet zo vaak pittig.

Mijn spaanse pepers en paprika's hebben nog geen bloemen. ze groeien wel al aardig!

Succes!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...