Else Geplaatst: 7 juni 2013 Geplaatst: 7 juni 2013 Dat vraag ik mij af. Ik lees dat de aardappels geoogst kunnen worden als de bloemetjes helemaal open zijn. En dat is nu al bij mijn 3 aardappelplanten. Maar moet je ze dan ook oogsten? Of kun je ook wachten tot je aardappels nodig hebt? Quote
ruben83 Geplaatst: 7 juni 2013 Geplaatst: 7 juni 2013 ik heb altijd gehoord dat je de aardappelen moet bovenhalen als de bloemetjes omgevormd zijn ( worden bolletjes) Quote
Stan Geplaatst: 7 juni 2013 Geplaatst: 7 juni 2013 Ik oogst pas als het blad er uit gaat zien alsof het wat verdroogt is. Dus ver na de bloei. Simpel weg om de hoeveelheid aardappelen. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
wilmer Geplaatst: 7 juni 2013 Geplaatst: 7 juni 2013 Vroege aardappelen kun je nu al oogsten als je dat wilt en je ze groot genoeg vindt, maar je kunt ze ook rustig laten staan want ze zijn waarschijnlijk erg klein. Je moet dan ook wel vroeg hebben geplant, want anders is er nog niet veel te beleven ondergronds. Maar het hoeft dus zeker nog niet. Late aardappelen kun je gewoon in de grond laten zitten tot je ze nodig hebt en volgens mij oogsten ergens vanaf juli/augustus. Quote
Else Geplaatst: 7 juni 2013 Auteur Geplaatst: 7 juni 2013 Bedankt voor de antwoorden. Dan laat ik ze nog lekker zitten. Ik vond het ook wel heel vroeg want ik had ze pas eind maart gepoot. Quote
jeanne-heijmans Geplaatst: 7 juni 2013 Geplaatst: 7 juni 2013 Niet doen hoor,ik had een mand nodig en de aardappels er uit gehaald maar op 2 na nog zo klein,met de andere 5 wacht ik nog een hele poos. maar de smaak was uitmuntend, Quote
wijo Geplaatst: 8 juni 2013 Geplaatst: 8 juni 2013 Er zijn rassen, die na 8 weken al te oogsten zijn. Na 3 maanden moeten de meeste eerste vroeg aardappelen al te oogsten zijn.. Je kunt misschien even met je vingers in de aardde wroeten om te kunnen zien hoe dik ze inmiddels zijn. Quote Met vriendelijke groet,Wim.
Else Geplaatst: 8 juni 2013 Auteur Geplaatst: 8 juni 2013 Goed om te weten Jeanne, want ik heb natuurlijk dezelfde als jij. Dan wacht ik nog. En fijn dat ze lekker waren! Quote
jeanne-heijmans Geplaatst: 8 juni 2013 Geplaatst: 8 juni 2013 Ik had ook al bloemetjes en ook eind maart gepoot, nee ik wacht nu zeker tot begin juli,en dan ga ik ook nog eerst in de aarde woelen,of ze al wat groot zijn. maar ja het is ook zo koud geweest. maar de smaak niet te vergelijken met nieuwe oogst in de winkel,groentenman. welke had jij dan ook alweer? Quote
Else Geplaatst: 10 juni 2013 Auteur Geplaatst: 10 juni 2013 Ik heb de monalisa. Fijn dat de smaak zo lekker was, ik ben heel benieuwd. Maar dan wacht ik ook nog langer hoor. Quote
wijo Geplaatst: 10 juni 2013 Geplaatst: 10 juni 2013 Monalisa is een middenvroeg ras en kun je oogsten na ongeveer 3 1/2 maand, dus in jouw geval half juli. Quote Met vriendelijke groet,Wim.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.