Posted June 9, 201312 yr Hihi! Met de zoek functie en zelfs google ben ik niet verder gekomen, dus probeer ik het hier Een aantal weken geleden heb ik binnen goudbes gezaaid, de zaadjes kwamen uit Duitsland, zijn voor ons klimaat en waren van een "merk". Ze zijn ook goed ontkiemd, maar toen stopte het! De afgelopen 3 weken zit er letterlijk geen groei in de plantjes. Ze zijn op 1 cm gestopt. Ze staan nu nog binnen, in de zon, in potjes van 9 cm met zaaigrond. Iemand tips om mogelijk toch nog te genieten van de bessen dit jaar? Hopelijk weten jullie raad met deze eigenwijze plantjes!
June 9, 201312 yr Als ik het goed heb is de goudbes hetzelfde als de ananaskers.In dat geval vrees ik dat je wel erg aan de late kant bent met zaaien.Ik zou in elk geval de jonge zaailingen verspenen in de potgrond. https://eelzuhtjuh.blogspot.com/
June 9, 201312 yr Author Ze zijn eind maart gezaaid, volgens de verpakking nog op tijd, maar verpakkingen zijn niet altijd even accuraat...
June 9, 201312 yr Buiten op een warme plek planten, uit de wind en dan gaan ze vanzelf.... MVG Danuta MVG Danuta
June 9, 201312 yr en uit de zaaigrond halen. Of op de tuin , of in een grotere pot, met potgrond ( dat heeft voeding ) Gaat groeien heen