Hudsonstijgers Geplaatst: 14 juni 2013 Geplaatst: 14 juni 2013 Mijn kas van 5 m2 heeft weliswaar een automatische dakopener, maar de temperatuur loopt toch al snel op richting de 30 graden. is dit een probleem voor mijn komkommerplanten, tomatenplanten en paprikaplanten?? dank Quote
RobO Geplaatst: 14 juni 2013 Geplaatst: 14 juni 2013 nee, kunnen ze wel hebben, goed water geven en goed luchten Quote
Schilder Geplaatst: 15 juni 2013 Geplaatst: 15 juni 2013 Ik ken dat probleem, ik heb het glas tot onder wit geschilderd( zon zijde), ik doe altijd deur open, dakraam open, en een glaspaneeltje verwijderen aan de zijkant, deze zette ik s`avonds weer terug, het werd bij mij meer als 30graden in de volle zon.(zomers). Schilder Quote Liever niet dan wel schoffelen
roosmarij Geplaatst: 17 juni 2013 Geplaatst: 17 juni 2013 Je zou er bijna nog een parasol boven hangen... Marijke. Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.
MartinH Geplaatst: 17 juni 2013 Geplaatst: 17 juni 2013 Bij mij in de kas was het vorige week 42 graden, lekker warm dus. Maar de tomaten, komkommers, pepers e.d. hebben er geen last van gehad en staan er prima bij. Inderdaad een kwestie van ruim voldoende water geven. Quote mijn moestuin http://www.martinsmoestuin.nl
pieterbl Geplaatst: 17 juni 2013 Geplaatst: 17 juni 2013 Klopt allemaal. Zelf kijk ik altijd naar verdampingsdruk of vochtdeficiet. In beide zit het temperatuurseffect verwerkt EN de rv. Zo is een temperatuur van 25 graden met een rv van 50% "schadelijker" dan een temperatuur van 30 graden met een rv van 90%. Het gaat er uieindelijk om hoe hard een plant staat te verdampen dit is van beide dus afhankelijk. Ik ken situaties van 40+ graden en een hoge rv, maar mijn planten zagen er nog tiptop uit. Zolang er maar ook voldoende vocht in de "kluit" zit Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.